رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر: 75 درصد متقاضیان تسهیلات خود را از بانک دریافت نکرده‌اند

images
رییس اداره کار رفاه و امور اجتماعی کاشمر با بیان اینکه طی سال‌های 90 و 91 بالغ بر 4200 نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند گفت: 75 درصداز متقاضیان تا کنون موفق به دریافت تسهیلات نشده اند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، علی اکبر اسماعیل پناه درجلسه کارگروه اشتغال شهرستان که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی برگزار شد با بیان این که باید تکلیف این افراد مشخص و اگر قولی داده می شود باید عمل شود، گفت: بلاتکلیفیم که مجوز صادر شود یا طرح را متوقف کنیم تا تکلیف اعتبارات مشخص شود.
وی با بیان این که از دستگاههای اجرایی خواسته ایم تا زمان مشخص شدن اعتبارات کمی محتاط تر حر کت کنند تصریح کرد: با ایجاد سامانه تحت عنوان مشاغل خانگی که افراد در آن ثبت نام می کنند و ما مجوز صادر می کنیم به خصوص در امسال که بحث دارایی و پرداخت 10 هزار تومان توسط متقاضیان مطرح است حقی برای ارباب رجوع ایجاد کرده ایم که باید جوابگو باشیم
مهدی فروزان،  فرماندار کاشمر در این جلسه  با بیان این که مسوولان ادارات متاسفانه یا توجیه نیستند و یا قوانین و بخشنامه ها را مطالعه نمی کنند، گفت: در بحث بیمه مشاغل در زمینه پشتیبان بزرگترین معضل شهرستان است حال آن که معافیت حق بیمه کارفرمایان در برنامه پنجم دیده شده است.
وی با بیان این که در سال 91 سهم شهرستان جهت ایجاد اشتغال سه هزار و 322 نفر بود که اشتغال ایجاد شده چهار هزار و 683 نفر است که 141 درصد تعهد اجرایی شده است، اظهار کرد: در زمینه مشاغل خانگی 40میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان در نظر گرفته شد که به  ازای40.8 دهم میلیارد ریال به بانک طرح معرفی شده اما میزانی که جذب شده 11.7میلیارد ریال بوده  است.
وی سهم مشاغل خرد شهرستان را 31.9میلیارد اعلام کرد که32.5 میلیارد ریال به بانک معرفی شده است ؛ گفت: به دلیل عدم وجود منابع مالی آنچه جذب شده 6/10 دهم میلیارد ریال است.
نماینده عالی دولت در کاشمردر ادامه به وضعیت اعتبارات سال 92 پرداخت وی بیان کرد: تعهد اشتغال در سال جاری سه هزار و 144 نفر است که تا کنون 366 نفر ثبت سامانه رصد شده است به طوری که تا کنون 11.6 درصد تعهد شهرستان اجرایی شده است.
وی با اشاره به این که 885 مورد سهمیه مشاغل خانگی بوده که تا کنون تنها 35 درصد ثبت شده است، اظهارکرد: به دلیل مشخص نبودن منابع مالی هیچ کدام از این موارد به بانک معرفی نشده اند.
فروزان  با بیان این که در دولت نهم و دهم بحث مشاغل اولویت کاری مسئولان بوده است، گفت: انتظارمی رود دولت در ماههای پایانی عمرخود توجه ویژه ای به این بخش داشته باشد به ویژه آن که در حال حاضر هیچ منبع داخلی در بانک ها وجود ندارد و نیازمند مساعدت هستیم
وی با اشاره به این که کاشمر رتبه 8استان را در زمینه اشتغال زایی دارد، ابراز امیدوار ی کرد با تلاش مسئولان و همت مردم  رتبه شهرستان در زمینه اشتغال زایی بهبود یابد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *