کاشمر مقام سوم بحث فرهنگ عفاف و حجاب خراسان رضوی را به خود اختصاص داد

ه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، نمایندگی کاشمر، مهدی فروزان، فرماندار کاشمر صبح امروز، 23 تیرماه در همایش ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ویژه کارکنان زن ادارات که در محل هیئت رزمندگان این شهر برگزار شد، گفت: شهرستان ک اشمر با پیگیری امور مختلف توانست مقام سوم استان خراسان رضوی را در بحث فرهنگ عفاف و حجاب به خود اختصاص دهد.
وی با اعلام اینکه چادر تنها حجاب برتری است که مدنظر مقام معظم رهبری است، بیان کرد: از سال گذشته طرح میان مدت عفاف و حجاب را در سطح استان نهادینه کردیم که در سطح ادارات اجرایی شد.
فروزان در ادامه با اعلام اینکه حجاب یک دستور دینی است، گفت: بر اساس آنچه در دین مبین اسلام آمده حجاب باید رعایت شود.
وی با بیان این که بعضی مواقع ادای این دستور دینی در قالب دستورالعمل عفاف و حجاب می‌آید که بعضأ به فراموشی سپرده می‌شود؛ گفت: بی‌توجهی به این امر مهم موجب می‌شود علف‌های هرز در این دستورالعمل‌ها رویش پیدا کند تا از این قانون شرع دور شویم.
فروزان با تاکید برای اینکه باید قوانین و دستورالعمل‌ها را در ماه مبارک رمضان رعایت کنیم زیرا اگر رعایت نشود با مشکل مواجه می‌شویم، گفت: رعایت عفاف و حجاب تنها ویژه خواهران نیست بلکه باید به این مسئله در بخش برادران هم توجه جدی‌تری قرار گیرد.
وی بیان کرد: بی حجابی امروز در سطح جامعه و تهاجم فرهنگی ناشی از بروز فرهنگ‌های غربی و گسترش شبکه‌های ماهواره است.
نماینده عالی دولت در کاشمر افزود: باید سعی کنیم در این ماه آلایندگی‎هایی که از قبل در قلب‌های‌مان رسوخ پیدا کرده را پاک کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه طرح تذکر لسانی ویژه عفاف و حجاب از نیمه ماه مبارک رمضان در شهرستان به اجرا در می‌آید، بیان کرد: امیدواریم با همت شما بانوان فرهنگ عفاف و حجاب را بیش از بیش در شهرستان نهادینه کنیم.
فرماندار کاشمر در ادامه با بیان اینکه از معضل استفاده شهروندان از ماهواره رنج می‎بریم، گفت: استفاده از ماهواره دغدغه اصلی ما در شهرستان است زیرا متاسفانه ماهواره رسوخ بسیاری در درون خانواده‌ها پیدا کرده است.
وی با اعلام اینکه این رسوخ ناشی از عدم اجرای دستور صدا و سیمای کشور در خصوص راه‌اندازی شبکه دیجیتال در این شهرستان بود که موجب روی آوردن بسیاری از شهروندان به ماهواره شده است، ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال شهروندان به سمت شبکه‌های داخلی روی آورند.
فروزان با اعلام اینکه شاهد خیلی از رویدادها هستیم که در خور شأن و جایگاه کاشمر نیست؛ بیان کرد: باید خانواده‌ها را نسبت به اثرات منفی ماهواره آشنا کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *