نمایشگاه قرآن عترت و عفاف و حجاب در کاشمر برپا شد

جواد روشندل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این نمایشگاه از پنجم  تا 25 ماه مبارک رمضان در صبح و عصر برای بازدید عموم دایر  است.

وی عفاف و حجاب را از ضروری‌ترین و حساس‌ترین مسائل فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود: باید در راستای ترویج و اشاعه این فرهنگ برنامه‌ها و سازوکارهای لازم را  ارائه دهیم که یکی از آنها برپایی نمایشگاه و آشنایی کامل خانواده ها از تهاجم فرهنگی است.

وی همچنین به اهمیت و نقش والای عفاف و حجاب در دین اسلام اشاره کرد و گفت  در دین اسلام حجاب و عفاف از جایگاه استواری برخوردار بوده و در آیات و روایات دینی بر مقام و منزلت زن در جامعه با حفظ عفاف و حجاب تأکید زیادی شده است

روشندل افزود: حجاب و عفاف به معنای واقعی فقط مختص زنان نیست، بلکه شامل مردان نیز می‌شود و در این میان حجاب بهترین پوشش برای عفاف است و حفظ پاکدامنی و هویت یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اهداف حجاب محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات بسیار مناسبی در راستای شناساندن هر چه بهتر و بیشتر پوشش‌های اسلامی در مقابل پوشش‌های غیراسلامی و در شان اسلام انجام پذیرفته است و شاهد برگزاری نمایشگاه‌های متعدد متناسب با بافت و فرهنگ غنی اسلامی هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *