نماینده کاشمر: دولت جدید از نظر ذخایر محصولات کشاورزی با مشکلی مواجه نیست

نماینده کاشمر: دولت جدید از نظر ذخایر محصولات کشاورزی با مشکلی مواجه نیست

اسماعیل نیا: با توجه به ذخایر مناسب محصولات کشاورزی، آغاز به کار دولت جدید با مشکل خاصی مواجه نخواهد بود که البته این موضوع در سایه مدیریت درست ذخایر و منابع موجود استنماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار تن ذخیره گوشت مرغ در کشور داریم و بیش از ۷۰ هزار تن تخم‌مرغ و ۵۰ هزارتن گوشت مرغ با همکاری دولت و بخش خصوصی صادر کرده‌ایم.

دکتر محمد اسماعیل نیا که مسئولیت کارگروه تخصصی تعادل و تعامل از تولید تا مصرف را در مجلس بر عهده دارد، همچنین اضافه کرد: با توجه به اینکه احتمالا دو میلیون تن گندم از خرید گذشته باقی مانده است، ما مشکل خاصی در ذخایر محصولات کشاورزی نداریم.

وی با انتقاد از تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، تصریح کرد: پیشنهاد ما رقمی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان بود و اگر همین رقم برای خرید تضمینی در نظر گرفته می‌شد ذخایر بیشتری از گندم داشتیم اما نرخی که دولت پیش‌بینی کرد کارشناسی نبود و قدری در این زمینه کوتاهی صورت گرفت که البته به هر حال در مورد ذخایر گندم هم با مشکل مواجه نیستیم.

 اسماعیل‌نیا در پایان گفت: در سایه مدیریت هوشمندانه و مسلط جای هیچ نگرانی نیست که دولت در ابتدای راه با مشکلی در خصوص ذخایر محصولات کشاورزی مواجه شود و قطعا اگرشخصیت‌هایی مجرب، فرهیخته، هوشمند و شایسته در کابینه حضور داشته باشند دولت معضلی را شاهد نخواهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *