فقدان خدمات‌دهی مناسب درمانگاه تأمین اجتماعی در کاشمر

فرماندار کاشمر از فقدان خدمات‌دهی مناسب درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان تا رایج شدن زیرمیزی پزشکان انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: فقدان خدمات‌دهی مناسب درمانگاه تأمین اجتماعی در کاشمر

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی فروزان ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با اشاره به وجود حدود ۱۰۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر اکثر بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی از شهرستان‌های خلیل‌آباد، بردسکن، عشق‌آباد طبس، بجستان و مه ولات برای مداوا و درمان به درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر مراجعه می‌کنند.

وی با تأکید بر این که مایه خرسندی است که کاشمر به عنوان شهر گردشگر سلامت نام گرفته و مسافران زیادی برای بهبود سلامت از شهرستان‌های همجوار به این شهر عزیمت می‌کنند؛ افزود: خوشبختانه مجموعه بهداشت و درمان کاشمر به لحاظ وضعیت بهداشتی و درمانی در حوزه بیمارستانی با فراهم کردن امکانات لازم در حد توان خوب عمل کرده است و مشکلی در این زمینه نداریم. اما کمبود پزشک و سایر امکانات در درمانگاه تأمین اجتماعی موجب بروز نارضایتی بیمه‌شدگان شده است.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی کاشمر با بیان این که بیمه‌شدگان مبالغ زیادی را به عنوان حق بیمه برای تأمین سلامت به حساب تأمین اجتماعی واریز می‌کنند اما خدمات مناسبی دریافت نمی‌کنند ابراز داشت: درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر که از ۲۰ سال قبل فعالیت خودش را آغاز کرده نه تنها نتوانسته خدمات خود را افزایش دهد بلکه در قسمت‌هایی خدمات آن کاهش داشته و این جای سؤال است که این همه پولی که دریافت می‌کنند کجا هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر این که مسئولان تأمین اجتماعی باید پاسخگوی بیمه‌شدگان و ارائه خدمات در کاشمر باشند و برای ارتقای سطح آن تلاش کنند؛ خاطر نشان کرد: متأسفانه مدیریت تأمین اجتماعی در استان توان استخدام یک دندانپزشک برای درمانگاه کاشمر را ندارد و علیرغم این که بارها بحث نبود دنداپزشک در این شهرستان را مطرح کردیم مسئولان استانی اعلام کردند شما یک دندانپزشک معرفی کنید تا ما با آن قرار داد ببندیم. حال اگر قرار باشد به عنوان فرماندار دنداپزشک هم برای درمانگاه پیدا کنم پس شما چه کاره هستید؟

فروزان با اشاره به این که چه کسی باید در قبال بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی که ماهیانه مبالغی به عنوان سرانه درمان پرداخت می‌کنند ولی نمی‌توانند از خدمات این سازمان استفاده کنند پاسخگو باشد؛ تصریح کرد: در حال حاضر یک بیمار باید بارها از طریق تلفن نوبت بگیرد و این زمان تا ۳ روز نیز به طول می‌انجامد که بتواند یک ویزیت بگیرد.

وی با بیان این که با توجه به قبول مسئولان درمانگاه کاشمر مبنی بر فعال نمودن شیفت شب برای ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان این موضوع مورد قبول مسئولان استانی واقع نشده است؛ یادآور شد: مسئولان استانی مدعی هستند امکان افزایش نوبت کاری وجود ندارد چرا که سطح درمانگاه کاشمر پایین است.

فرماندار کاشمر با تأکید بر این که تأمین اجتماعی ثروتمندترین سازمان در کشور است اما درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر در خور و شأن بیمه‌شدگان این سازمان نیست گفت: من از طرف متولیان حوزه درمان تأمین اجتماعی به لحاظ عدم ارائه خدمات مناسب در درمانگاه تامین اجتماعی از بیمه شدگان عذرخواهی می‌کنم.

وی در ادامه با انتقاد از رایج شدن پدیده زیر میزی توسط برخی از پزشکان از سازمان نظام پزشکی شهرستان خواست تا نظارت بیشتری بر فعالیت پزشکان در سطح شهرستان داشته باشند.

فروزان با بیان این که مراجعات زیادی در خصوص گرفتن زیرمیزی توسط پزشکان هر هفته روزهای دوشنبه در فرمانداری داریم، افزود: مردم از دریافت زیرمیزی گلایه دارند و باید در راستای رسیدگی به این گلایه به حق مردم اقداماتی انجام شود.

وی با ابراز تاسف از باب شدن پدیده زیرمیزی در شهرستان یادآور شد: این ضعف بزرگی است در شهرستانی که خدمات بیمارستانی به نحو مطلوبی ارائه می‌شود موضوع زیر میزی هم رایج شود و این نیاز به نظارت کافی در این حوزه دارد.

فرماندار کاشمر همچنین به شیوه جدیدی از زیرمیزی در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: بیمارانی که برای مداوا به بیمارستان و درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند پس از این که توسط پزشک ویزیت می‌شوند، پزشک به آنها اعلام می‌کند برای مداوا به مطبش بروند که این هم یک نوع مدل جدید دریافت زیرمیزی است.

نظرتان را بنویسید

عضویت ایمیلی

خبرنامه پایگاه اطلاع رسانی کاشمر این امکان را برای شما فراهم میکند تا به وسیله ثبت آدرس ایمیل خود در کادر زیر از آخرین مطالبی که در سایت منتشر میشود، مطلع شوید!

آخرین ارسال ها