ضرورت راه‌اندازی پردیس سینمایی در کاشمر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: راه‌اندازی پردیس سینمایی در کاشمر از ضروریات مهم حوزه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان است.

جواد روشندل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: حال که سینمای کاشمر 8 سال تعطیل است می‌طلبد فضای مناسبی برای اکران فیلم‌های سینمایی در شهرستان ایجاد شود.
وی با اشاره به نشست فعالان عرصه فرهنگ و هنر کاشمر با شهردار جدید و اعضای شورای اسلامی افزود: با توجه به این که پیش از این محلی در پارک بسیج برای ایجاد پردیس سینمایی در نظر گرفته شده است امیدواریم مجموعه شورا و شهرداری کاشمر نسبت به تسریع در ایجاد آن اقدام کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با بیان اینکه در این نشست بر ایجاد تعامل بیشتر در راستای تحقق رویدادهای فرهنگی شهرستان تأکید شده است، یادآور شد: مقرر شد ستاد هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری و اداره ارشاد تشکیل شود تا از این پس برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان با برنامه‌ریزی بهتری اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد قطعه هنرمندان یکی از درخواست‌های هنرمندان در این نشست بود خاطرنشان کرد: پیش از این ایجاد قطعه هنرمندان در شورای شهر مطرح و به تصویب رسیده است اما متأسفانه اقدامی در راستای اجرایی شدن این مصوبه نشده است.

روشندل افزایش ارتباط و تعامل با خبرنگاران و اصحاب رسانه در شهرستان را گامی مهم و تأثیرگذار در راستای رفع مشکلات و کمبودها در حوزه‌های مختلف عنوان و تصریح کرد: وجود دو نشریه محلی و نیز خبرنگاران مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های گروهی در شهرستان کمک شایانی به معرفی ظرفیت‌های شهرستان و کاهش کمبودها و ارتقاء خدمات است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان به ویژه در حوزه خدمات شهری قرار گیرد.

وی ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی نظیر راه‌اندازی سالن‌های نمایشگاهی، بازارچه عرضه و فروش محصولات فرهنگی و صنایع دستی را از دیگر خواسته‌های مجموعه فرهنگ و هنر کاشمر از شهردار جدید عنوان کرد و ابراز داشت: در این نشست پیشنهاد شد که مجموعه‌هایی که دارای مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند از پرداخت عوارض شهرداری معاف شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمریادآور شد: در حال حاضر بیش از 135 مجوز فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی برای انجمن‌های فرهنگی و هنری، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، آموزشگاه‌های آزاد هنری، مؤسسات فرهنگی هنری، مراکز مجری مهارت و کار و دانش، کانون‌های آگهی و تبلیغات، فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی، انتشارات، نشریات محلی، چاپخانه‌ها و چاپ سیلک از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فعالیت در شهرستان کاشمر صادر شده است.

یک پاسخ

  1. شما همین سینمایی که چندساله تعطیلش کردین رو راه اندازی کنید باقی طرح هاتون پیش کش.فکر کنم الان اینقدر سطح فرهنگ مردم بالا شده و تعداد فرزندان یک خانواده اونقدری هست که سرپرست خانواده بتونه برا اوقات فراقت فرزندهاش اونارو یه سینما ببره.واقعا زشته و غیر قابله تحمله که همچین شهری سینماش بسته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *