10 میلیارد ریال برای تأمین نقدینگی دامداران کاشمر اختصاص یافت

محمد صوابی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتباراتی از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی برای اجرای چند طرح دامپروری به این شهرستان اختصاص یافته است.

وی گفت: از جمله این طرح ها احداث واحد مرغ مادر گوشتی شرکت پیشرو صالح به ظرفیت 120 هزار قطعه و احداث کارخانه جوجه کشی شرکت پیشرو صالح به ظرفیت دو میلیون و 40 هزار قطعه می باشد.

وی به احداث و تجهیز پنج واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت 145 هزار قطعه با هزینه 14 میلیارد و 600 میلیون ریال اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح ها اشتغال مستقیم 25 نفر و اشتغال غیر مستقیم 50 نفر را در پی داشته است.

وی از تولید هزار و 44 تن گوشت سفید و هزار و 200 تن کود خبر داد و گفت: با تلاش و پیگیری های انجام شده شاهد احداث و تکمیل ظرفیت هشت واحد گاوداری شیری به ظرفیت 192 رأس با هزینه 11 میلیارد و 100 میلیون ریال بودیم که 22 نفر اشتغال مستقیم و 45 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی همچنین با اشاره به تولید هزار و 555 تن شیر و تولید 48 تن گوشت اظهارداشت: همزمان با دهه فجر سه پروژه دامی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

صوابی با بیان اینکه این طرح ها شامل دو واحد گاوداری شیری به ظرفیت 70 رأس و یک واحد گوساله پرواری با ظرفیت 45 رأس می باشند گفت: برای راه اندازی و بهره برداری از این طرح ها هفت میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح ها علاوه بر تولید سالانه 567 تن شیر، 20 تن گوشت و 30رأس تلیسه، برای 15 نفر نیز شغل ایجاد شده است.

وی همچنین از صدور 124 فقره پروانه تأسیس و موافقت اصولی برای امور دامداری و مرغداری در این شهرستان خبر داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *