سیستم پکس در بیمارستان های کاشمر راه اندازی شد


به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد یزدانی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اظهار کرد: با راه اندازی این سیستم تمامی بخشهای بیمارستانهای حضرت ابوالفضل(ع) و شهید مدرس(ره) ازطریق سیستم HIS و تمامی رادیولوژیستها در هر نقطه از جهان تحت وب از سیستم پکس می توانند نظرات خود را برای درمان بدهند.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه راه اندازی سیستم پکس در بیمارستان های کاشمر توسط خیرین صورت گرفته است، افزود: برای راه اندازی این سیستم  درکل185 میلیون ریال هزینه شده که خانواده مرحوم بی بی اشرف رسول زاده، هزینه مراسم اولین سالگرد این مرحومه که حدود 120 میلیون ریال بود را صرف هزینه راه اندازی  این سیستم کردند.

یزدانی در ادامه تصریح کرد: از اقدامات بعدی بخش درمان تبدیل تمامی دستگاههای تصویربرداری به سیستم دیجیتال است که با توجه به زیر ساختهای موجود در بیمارستانهای کاشمر و بازدید های انجام شده توسط معاونت درمان دانشگاه، بیمارستانهای کاشمر اولویت اول را در دیجیتال سازی دستگاههای رادیولوژی بیمارستانهای استان  را دارا است.

در ادامه سهیل سادات، رئیس مجمع خیرین سلامت کاشمر در خصوص سیستم پکس اظهار کرد: امروزه با پیشرفت فناوری اطلاعات در علوم پزشکی و شبکه های کامپیوتری، دیگر نیازی به کلیشه های قدیمی برای گرفتن تصاویر رادیولوژی و صرف هزینه خرید و نگهداری این فیلمها احساس نمی شود، چرا که سیستمی بنام سیستم ارتباط و بایگانی تصویری، امکان انتقال، ذخیره، بازیابی و نمایش تصاویر پزشکی در نقاط مختلف را ایجاد کرده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت کاشمر افزود: سیستم پکس می تواند تصاویر حاصل از روشهای مختلف تصویربرداری تشیخصی مانند CT.SCAN، MRI، سونوگرافی، رادیوگرافی، آنژیوگرافی، پزشکی هسته ای و … را به صورت تصاویر دیجیتالی ذخیره و بازخوانی کند.

سادات افزود: این سیستم امکان کمک به پزشکان دور از مرکز درمانی را از طریق تله رادیولوژی فراهم می کند تا از متخصصین متبحر لیکن دورتر در تشخیص و درمان استفاده شود، با کاهش هزینه های ذخیره سازی که به صورت الکترونیکی انجام می شود(نسبت به بایگانی های فیلم و کلیشه)، کمک شایانی به مدیریت بیمارستانی می کند، با ارسال تصاویر از طریق شبکه، زمان دستیابی پزشک معالج به نتیجه تصویر برداری را به حداقل رسانده است.

وی گفت: مشکلات فراوان در سیستم تصویربرداری کلیشه ای وجود دارد که علاوه برنارضایتی پزشکان و رادیولوژیست ها و نیز بیمار به خاطر کیفیت، کمیت و نیاز به تکرار تصاویر، مدیریت بیمارستان را از نظر هزینه و حفظ و نگهداری فیلمها به چالش کشیده که با این سیستم تشخیص بیماری به بالاترین مرحله می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *