رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر معرفی شد

با حضور مدیرکل اداره اوقاف خراسان رضوی و جمعی از مسئولان شهری رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، در این مراسم که صبح امروز در محل اداره اوقاف و امورخیریه کاشمر صورت گرفت حجت‌الاسلام صادق خلیلی به عنوان رییس جدید اداره اوقاف کاشمر معرفی شد

در این مراسم امام جمعه کاشمر گفت: امیدوارم با مدیریت جدید در حفظ و حراست موقوفات تلاش‌های بیشتری به نسبت گذشته صورت گیرد و اداره اوقاف از  نظر آثار اجتماعی، معنوی و فرهنگی و در ابعاد اقتصادی و خدماتی جزء بهترین ادارت است.

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی با اشاره به اینکه نیمی از شهر کاشمر وقف است، بیان کرد: نقش اداره اوقاف و امور خیریه در تعامل با ادارات و مردم و در عرصه فرهنگ و خدمت رسانی و همچنین معنویت و مسائل اجتماعی برجسته و مهم است.

در این مراسم همچنین فرماندار کاشمر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امسال دو استراتژی اقتصاد و فرهنگ را که در رأس همه امور است برای ما تبیین کردند، افزود: عزم ملی یک راهبرد اساسی است که برای رسیدن به این دو برای ما تبیین کرده‌اند و درکنار آن مدیریتی جاودانه و اساسی را به نام مدیریت جهادی به ما آموزش داده‌اند.

مهدی فروزان با اعلام اینکه اگر نتوانیم با عزم ملی و مدیریت جهادی به این اهداف برسیم با مشکل روبرو خواهیم شد، بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه باید بر مبنای مدیریت جهادی و توکل و پایداری منویات مقام معظم رهبری که توجه به نیات واقفان است را عملیاتی کرد.

وی در ادامه از کاشمر به عنوان یکی از 15 شهر وقفی کشور نام برد و گفت: کسب رتبه برتر در جشنواره قرآنی در سه سال پیاپی، برگزاری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز و پیشگام بودن در عرصه علوم قرآنی در طرح اوقات فراغت از مهم‌ترین دستاوردهای اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر است که در سایه تعامل، وفاق و همدلی با سایر ادارات و نهادهای شهرستان به دست آمده است.

فروزان با بیان اینکه پارسال قریب به 100 نفر در کلاس‌های آموزشی قرآن شرکت کردند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رقم امسال به 500 نفر افزایش یافته است، افزود: اگر تمهیداتی اندیشیده شود و کلاس‌های قرآنی از طریق اوقاف به سطح مساجد گسترش یابد این جمعیت به 7 هزار نفر خواهند رسید.

وی احداث سالن دوم بقعه متبرکه سید حمزه(ع) را از نیازهای ضروری شهرستان دانست و گفت: امیدواریم با موافقت خطیب جمعه کاشمرنماز جمعه شهرستان در این سالن‌ها و در کنار امامزاده سید حمزه(ع) برگزار گردد.

وی بیان کرد: امیدواریم احداث سالن دوم بقعه امامزاده سید حمزه که در سفر استاندار مطرح و توافقات اولیه آن نیز انجام شد هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

در پایان مراسم مدیر جدید اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر اظهار کرد: امیدوارم با تمام توان بتوانم در اعتلای فرهنگ شهرستان در سال اقتصاد و فرهنگ و احیای موقوفات خدمتگزار دستگاه اهل بیت باشم.

حجت‌الاسلام صادق خلیلی افزود: با توسل به فاطمه زهرا(س) باید خدمات شایسته و ارزنده ای را به مجموعه موقوفات و بقاع متبرکه انجام دهیم که در این راه نیازمند حمایت همه متدینین و روسای ادارت هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *