دانش آموز کاشمر موفق به کسب مدال نقره المپیاد جهانی نجوم شد


 محمد رضا حسن پور دانش آموز کاشمری مدال نقره المپیادجهانی نجوم و اختر فیزیک دانش آموزی در کشور رومانی را کسب کرد.


وی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برای کسب مدال نقره این مسابقات تلاش بسیار کرده و در چهار سال دوران دبیرستان علاوه بر مطالعه کتابهای درسی، کتب غیر درسی بسیار در حوزه علم نجوم و اختر فیزیک مطالعه کردم.
وی که به عنوان نخستین دانش آموز از استان خراسان رضوی برای شرکت در این المپیاد جهانی انتخاب شده بود با ابراز خرسندی از کسب مدال نقره این مسابقات اظهار کرد: در کسب این موفقیت علاوه بر تلاش های خودم، همراهی خانواده و کمک معلمان نیز موثر بوده است.

حسن پور یکی از آرزوهای خود را تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد و گفت: با کسب این موفقیت راه رسیدن به آرزوهای تحصیلی ام هموارتر شده است.

وی با بیان اینکه مطالعه هدفمند و با برنامه انجام می داده است به هم سن و سالان خود توصیه کرد از وقت خود بیشتر استفاده کنند و برای گذران بهتر آن برنامه ریزی داشته باشند.

فرماندار کاشمر نیز ضمن تشکر از تلاش همه عوامل و دست اندرکاران این موفقیت بزرگ به ویژه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کاشمر و تبریک ویژه این موفقیت به اولیای این دانش آموز گفت: امروزه حرکت عظیم علمی در کشور به دست دانش آموزان، دانشجویان و نخبگان فرهیخته و با حمایت همه جانبه مسوولان و مدیران علمی و فرهنگی آغاز شده است.

مهدی فروزان افزود: بر همگان به ویژه جامعه علمی کشور لازم است که با همفکری و همیاری گسترده در تقویت و اعتلای آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مواضع اصولی و انسانی آن بیش از پیش کوشا باشند.

وی اظهار کرد: کسب این موفقیت برگ زرین دیگری بر حرکت علمی دانش آموزان کشور افزوده و مایه دلگرمی جامعه علمی و دانش آموزی و سرافرازی شهروندان کاشمر شده است.

در المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک دانش آموزی که از اول تا 10 آگوست 2014 مطابق با 10 تا 19 مرداد ماه امسال در شهر ˈسوکیاواˈ کشور رومانی برگزار شد، اعضای تیم ملی دانش آموزی المپیاد علمی نجوم و اختر فیزیک ایران مقام دوم جهان را پس از کشور میزبان به دست آوردند

3 پاسخ

  1. اگه مسولین صدای مارو هم میشنون خدمتتون عرض کنم محمدرضای عزیز مجبور شد خودش پول سفرشو بده !
    امسال کاشمر کوالاک کرد رضا روزدار حسین خاکپور و دیگر دوستان کسانی بودند که دیگر تکرار نخواهند شد اگه ازشون حمایت نکنید اینا هم از کاشمر ک نه از ایران میرن ! خب حق هم دارن !

  2. ایول،ایول،نوه ی عمه ی خودم،
    کبودان بیام باخودت صحبت دارم،
    بازهم ممنون

  3. سلام چه جوری میشه اقای حسن پور رو از نزدیک دید؟سوالی از ایشون داشتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *