روز قدس، روز گفتمان انقلاب اسلامى در پهنه گیتى

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مردم شهید‌پرور و روزه‌دار کاشمر همگام با سایر ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام داشتند.

در این راهپیمایی که از مقابل فرمانداری تا مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، شرکت‌کنندگان با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا»، جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی و نیز حمایت‌های آمریکا از این رژیم جنایتکار را محکوم کردند.

همچنین راهپیمایان کاشمری در محکومیت کشتار مردم مظلوم غزه، طوماری را امضا کرده و آن را به مجامع بین‌الملل ارسال می‌کنند؛ در این طومار که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کاشمر تهیه شده بود، ضمن اعلام انزجار و تنفر شدید از اعمال ددمنشانه و بی‌رحمانه رژیم سفاک و خونریز صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین به‌ویژه مردم غزه و اعلام تنفر از سکوت مرگبار مرتجعان سازش کار عرب منطقه و حامیان مستکبر رژیم صهیونیستی به‌ویژه آمریکا و انگلیس، حمایت همه جانبه خود را از مردم قهرمان فلسطین به‌ویژه غزه اعلام کردند.

در حاشیه این راهپیمایی مهدی فروزان، فرماندار کاشمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: قدس و بیت‌المقدس به‌عنوان قبله اول مسلمانان جزو جدایی‌ناپذیر سرزمین‌های مسلمانان و کشور فلسطین است و با اتحاد همه مسلمانان و مقاومت مردم فلسطین و روزه‌‌دار که این روزها زیر بمباران و حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به شهادت می‌رسند اما جانانه مقاومت می‌کنند، به‌زودی آزاد می‌شود.

فرماندار کاشمر با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی و کشورهای منطقه در قبال حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس در نوارغزه به‌شدت انتقاد و عنوان کرد: مجامع بین‌المللی که مدعی حقوق بشر هستند نه تنها در برابر جنایات وحشیانه سکوت کرده‌اند بلکه از آنان حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه روز قدس در واقع روز ایستادگی مستضعفان عالم در برابر مستکبران است، ادامه داد: روز جهانی قدس در حقیقت مظهر تجلی اقتدار مسلمانان جهان در برابر اقدامات ددمنشانه و جنایتکارانه رژیم منحوس قدس است که به بهانه‌های واهی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را به خاک و خون می‌کشد.

فروزان با اشاره به اینکه دنیای اسلام بار‌دیگر با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت و پشتیبانی خود را از برادران فلسطینی خود به نمایش گذاشت، ابراز کرد: اگر‌چه قدس یکی از مسائل اساسی و مهم جهان اسلام است، اما متأسفانه سکوت برخی کشورها و مدعیان حقوق بشر در برابر قاتلان ملت فلسطین به هیچ عنوان مورد قبول نیست.

وی بیان کرد: اسرائیل جنایتکار در رمضان امسال به بهانه واهی به نوار غزه حمله کرده است و این حملات هنوز ادامه دارد، جوانان، کودکان و مردم شریف مسلمان غزه را با دهان روزه به خاک وخون می‌کشد و بدون هیچ دلیل منطقی مورد حمایت همپیمانان خود نیز قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام قاسم‌علی مجیدی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر نیز در حاشیه این مراسم با تأکید بر اینکه روز قدس در شرایط کنونی منطقه و جهان اسلام از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و این مسئله باید مورد توجه همه مسلمانان قرا گیرد، روز قدس را سبب بیداری فلسطین عنوان و بیان کرد: مقاومت اسلامی در فلسطین سبب شده است که رژیم صهیونیستی مستأصل شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر با بیان اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی مسئله فلسطین اکنون به‌عنوان دغدغه جهانی تبدیل شده است، یادآور شد: روز قدس، روز اعلام برائت از مشرکان، بیزارى از صهیونیست‌‏ها، حمایت از قدس و آزادى آن از چنگال صهیونیست‏‎هاست که با شرکت در مراسم روز قدس می‌‏توانیم ضمن ابراز همدردى با ملت غزه، حمایت خود را از آنان اعلام کرده و نفسى تازه به جهان اسلام بدمیم زیرا مسئله قدس مربوط به کل جهان اسلام است.

وی ادامه داد: روز قدس روز اسلام و فریاد بیدارى اسلامى و نماد وحدت و اراده امت اسلامى در حمایت از آرمان فلسطین و عرصه‌ای براى نمایش عمق استراتژیک و دامنه نفوذ مکتب مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامى در پهنه گیتى به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام مجیدی با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس پاسخ دندان‌شکنی به صهیونیست‌ها و همه مستکبران جهان است، تأکید کرد: بیداری اسلامی و اتحاد هدفمند کشورهای اسلامی در برابر صهیونیست وقتی کامل می‌شود که این کشورها شریان تجارت را با صهیونیست‌ها قطع کنند و با کمک‌های مادی و معنوی خود به مقاومت فلسطین اعتراض عملی به جنایات وحشیانه این غده سرطانی را نشان دهند.

یادآور می‌شود، در حاشیه راهپیمایی روز قدس با برپایی ایستگاه مقاومت تصویری از مظلومیت مردم مظلوم غزه و جنایت‌های اسرائیل غاصب به نمایش در‌آمده بود، همچنین در پایان ضمن قرائت بیانیه ای راهپیمایان کاشمری با مراجعه به صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم مظلوم فلسطین و غزه، مبالغی را به‌عنوان کمک و دستگیری از مردم مسلمان آن کشور اهدا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *