20 درصد طلاق‌های ثبت شده در کاشمر مربوط به افراد غیرساکن است

رئیس اداره ثبت و احوال کاشمر گفت: به دلیل نبود دفترخانه طلاق در شهرستان‌های همجوار، 20 درصد طلاق‌هایی که در کاشمر ثبت می‌شود مربوط به افراد غیر ساکن است.
خبرگزاری فارس: 20 درصد طلاق‌های ثبت شده در کاشمر مربوط به افراد غیرساکن است

رضا برکند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: در هفت ماهه ابتدای امسال هزار و 240 مورد ازدواج و 273 مورد طلاق ثبت شده و این در حالی است که ثبت ازدواج‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 12.7 درصد کاهش و ثبت طلاق‌ها نیز با 9.6 درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

وی با تاکید بر این که نبود دفترخانه ثبت طلاق در شهرستان‌های همجوار کاشمر نظیر خلیل آباد و مه ولات سبب شده آمار ثبت طلاق ها در این شهرستان افزایش یابد گفت: بر اساس آمار استخراج شده 49 مورد از طلاق‌های ثبت شده در کاشمر مربوط به افراد غیر ساکن این شهرستان بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال کاشمر با اشاره به رشد 0.5 درصدی ولادت‌ها و کاهش 1.7 درصدی وفات‌ها در هفت ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته تصریح کرد: در هفت ماهه ابتدایی امسال 2 هزار و 310 مورد ثبت شده که این رقم در سال گذشته 2 هزار و 298 مورد بوده است؛ در بحث ثبت وفات ها نیز در هفت ماهه امسال 498 مورد ثبت شده که این رقم در سال گذشته 507 مورد بوده است.

برکند با بیان این که ابوالفضل با 71 مورد، امیر علی با57 مورد، محمد طاها با 42، مهدی با 40 و امیر حسین با 34 مورد به ترتیب بیشترین فراوانی را در اسامی مردان به خود اختصاص دادند، یادآور شد: فاطمه با 79، زهرا با 53، یسنا با 50، ریحانه با 38 و زینب با 37 مورد نیز به ترتیب بیشترین فراوانی اسامی زنان را به خود اختصاص دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *