وانت پیکان در کاشمر بر اثر استفاده از گاز مایع منفجر شد

خبرگزاری فارس: وانت پیکان در کاشمر بر اثر استفاده از گاز مایع منفجر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، راننده خودروی وانت پیکان در شهرستان کاشمر صبح امروز پس از اینکه منبع خودرویش را با استفاده از گاز مایع پر کرده بود و قصد روشن کردن ماشینش را داشت، به دلیل تجمع گاز در قسمت اتاق خودرو به محض استارت زدن منجر به انفجار شد. این حادثه که در مقابل یکی از مراکز کپسول پرکردن شهر کاشمر به وقوع پیوست، نیروهای شرکتی با شنیدن صدای انفجار با استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی اقدام به خاموش کردن آتش خودرو شدند.

نیروهای آتش‌نشانی هم که از طریق سامانه تلفنی 125 در جریان این حادثه قرار گرفته بودند خود را به محل حادثه رساندند و اقدامات ایمنی را جهت بروز حوادث احتمالی انجام دادند. راننده خودرو هم که از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی سطحی شده بود با حضور نیروهای اورژانس 115 در محل تحت مداوا قرار گرفت.

مسئول گروه اعزامی آتش‌نشانی به محل حادثه در ارتباط با وقوع این حادثه به خبرنگار فارس گفت: با وجود اطلاع‌رسانی‌های انجام شده مبنی بر خطرات ناشی از استفاده از گاز مایع برای خودروها، متأسفانه عده‌ای هنوز بدون توجه به هشدارها از این سوخت برای خودروهایشان استفاده می‌کنند.

امیر نژادرحیم با بیان اینکه نشت گاز در هنگام تخلیه کپسول گاز در منبع خودرو سبب تجمع گاز در قسمت اتاق خودرو شده و به محض استارت خوردن منجر به انفجار شده است یادآور شد: بر اثر انفجار صورت گرفته شیشه خودرو به بیرون پرتاب و اتاق خودرو نیز در این حادثه دچار آسیب شده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه خوشبختانه به راننده خودرو آسیب جدی وارد نشده است، خاطرنشان کرد: سه سال قبل در یک انفجار خودروی سواری در حیاط یک منزل مسکونی منجر به جان باختن دو نفر شده بود؛ لذا از شهروندان درخواست داریم برای استفاده از سوخت جایگزین تنها به مراکز مجاز مراجعه و از استفاده گاز مایع برای خودرو خودداری کنند.

مسئول گروه اعزامی آتش نشانی با اشاره به اینکه از نظر ایمنی تزریق گاز LPG به جهت خطرات آن ممنوع است، تصریح کرد: این راننده با مراجعه به شرکت توزیع گاز مایع، با پرکردن یک عدد کپسول 11 کیلویی که در اختیار داشته در فضای بیرون از شرکت مبادرت به تخلیه آن در منبع خودروی خود نموده و منجر به بروز این حادثه شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *