انتقاد از مقاومت برخی افراد در بدنه شهرداری

دو شهردار اسبق کاشمر با انتقاد از مقاومت برخی افراد در بدنه شهرداری در برابر فعالیت های فرهنگی خواستار فرهنگسازی برای حل این موضوع شدند.
مهندس سید حسین حسینی شهردار اسبق و رییس فعلی شورای شهر کاشمر در این زمینه گفت: به نظر می رسد قبل از اینکه کار فرهنگی را در سایر قسمت ها شروع کنیم این کار باید در داخل خود شهرداری آغاز شود.
وی افزود: به طور معمول قسمت های مربوط به امور مالی حساسیت زیادی در خرج کردن دارند و از قدیم برای این بخش ها جا افتاده است که خرج اصلی شهرداری در زمینه جوی، آسفالت و درخت و … می باشد و لذا هزینه کردن در فعالیت های فرهنگی را چندان قبول ندارند!
حسینی تصریح کرد: در زمانی که خود من شهردار بودم برای برخی هزینه کردن ها با سیستم شهرداری دست و پنجه نرم می کردم که البته این موضوع در سایر ادارات و نهادها هم وجود دارد اما در شهرداری شدیدتر است چرا که وظیفه اصلی شهرداری را مربوط به آسفالت و رفت و روب و … می دانند لذا باید کار فرهنگسازی در داخل خود شهرداری آغاز شود.
مهندس محمد خباززاده دیگر شهردار سابق کاشمر و عضو فعلی شورای این شهر هم در این زمینه اظهار داشت: واقعیت این است که در شهرداری مقاومت در برابر فعالیت های فرهنگی زیاد است و لذا باید بدنه شهرداری اهمیت موضوع فرهنگ و فرهنگسازی را درک کنند.
وی ادامه داد: کار فرهنگی و ارتقاء فرهنگ شهروندی در صرفه جویی مالی و کاهش هزینه های شهرداری تأثیر به سزایی دارد چرا که تا سطح فرهنگی یک شهر ارتقاء پیدا نکند زحمات و خدمات فیزیکی شهرداری هم چندان مثمر ثمر نخواهد بود و حتی از بین هم می رود.
نقل از پایگاه خبری کاشمر بصیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *