کاشمر و خلیل‌آباد دارای بیشترین روحانی در خراسان رضوی هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر با بیان اینکه در سطح شهرستان خلیل‌آباد ۲۲ روحانی ثابت، هجرت و … فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: با داشتن ۵۵ روحانی در کاشمر، خلیل آباد و ریوش، بیشترین روحانی را در سطح استان داریم.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام قاسم مجیدی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر و خلیل‌آباد، صبح امروز، 29 دی‌ماه در حاشیه بازدید از مساجد سطح شهر خلیل‌آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با بیان اینکه امروز دشمنان می‌خواهند با ماهواره، اینترنت و… مردم را از مساجد دور کنند و اهدافی دارند که حجاب اسلامی را از جوانان، دختران و زنان ما بگیرند، ابراز کرد: اگر دختر، پسر و جوانان ما در مساجد حضور پیدا کنند و در پای منبر ائمه ما را بشنوند و آشنا بشوند، دیگر به راه غیر دینی کشیده نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مساجد از یک قداست خاصی برخوردار هستند و بنابراین متولیان امور باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی خود با نهایت دقت برای بهتر برگزار شدن مراسم‌ها در مساجد اقدام کنند، افزود: هیئت امنای مساجد باید افرادی معتمد، خلاق و خوش‌فکر باشند و در بدنه و هسته امور مساجد، از نسل جوان هم باید استفاده شود.

وی، مساجد را بر اساس گفته حضرت امام(ره) سنگر نام برد و افزود: مساجد باید در تمام مناسبت‌ها، برنامه داشته باشند و هیئت امنا هم پاسخگو باشد.

حجت‌الاسلام مجیدی با بیان اینکه حضور جوانان در برنامه‌ریزی‌های مساجد باید پررنگ دیده شود و هسته‌های جوانان با شور و نشاط به عظمت برنامه‌های فرهنگی مساجد می‌افزاید، عنوان کرد: مسجدها را باید در کنار رعایت بهداشت، زیبا کنیم ولی تجملاتی نباشند و باید به نحوی باشد که انسان رغبت داشته باشد در آن مکان نماز بخواند و این از آن جمله مواردی است که روی افکار مردم تأثیرگذار است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر در سطح شهرستان خلیل‌آباد ۲۲ روحانی ثابت، هجرت و… داریم و با داشتن ۵۵ روحانی در کاشمر، خلیل‌آباد و ریوش، بیشترین روحانی را در سطح استان داریم، یادآور شد: روحانیون و وعاظ در برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی و ملی باید تلاش وافری در جهت جذب و حضور پررنگ جوانان به مساجد و نمازجمعه از خود نشان دهند.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان‌های کاشمر، در ادامه با بیان اینکه مشارکت در ساخت مسجد ثمره دنیوی و اخروی دارد، افزود: هرکس برای مسجد هزینه‌ای کند، خود را بیمه کرده است.

وی با اعلام اینکه بعد از انقلاب اسلامی فضاهای خوبی در جهت اشاعه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در شهرها و روستاها به وجود آمده است، افزود: وجود تزئینات زیاد در مساجد، ذهن انسان را از هدف اصلی که همان عبادت خداست، منحرف می‌کند.

حجت‌الاسلام مجیدی با اشاره به جایگاه فرهنگی و اجتماعی مساجد، اظهار کرد: احیاء جایگاه فرهنگی و اجتماعی مساجد باید در اولویت برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مسجد مهم‌ترین مرکز ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در بین مردم و به ویژه جوانان است، ادامه داد: در سطح مساجد شهرستان خلیل‌آباد 31 کانون فرهنگی دایر است.

حجت‌الاسلام مجیدی با اشاره به اهمیت ساخت مسجد توسط خیّران گفت: افرادی که در ساخت مسجد مشارکت داشته باشند از اجر اخروی و دنیوی بهره‌مند خواهند شد.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان کاشمر با تأکید بر اهمیت ساخت و احیای مساجد در اسلام، این مراکز را کانون انتشار هدایت‌های دینی، تعالی و تبیین معارف اسلامی و دینی دانست و گفت: در شهر کاشمر 48 مسجد و همچنین 176 هیئت مذهبی که به صورت مردمی اداره می‌شوند، وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *