مخالفت اعضای شورای شهر کاشمر با گسترش قبرستان‌های داخل شهر

اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر با ایجاد قبور جدید و گسترش قبرستان‌های داخل شهر مخالفت کردند.

به گزارش شهریران؛ صبح امروز در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر درخواست مجموعه زیارتگاه شهید مدرس کاشمر که پیش از این موافقت فرماندار و امام جمعه این شهرستان را مبنی بر ایجاد قبور جدید در جوار گلزار شهدای مدفون شده برای والدین شهدا و افراد خاص گرفته بود مطرح و با مخالفت صریح اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر مواجه شد.

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر در انتقاد به این موضوع گفت: متأسفانه جاقبرهایی که در اماکن زیارتی سطح شهر که تاکنون احداث شده؛ تنها به خاطر درآمدزایی ایجاد شده است.

حجت‌الاسلامخزاعی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت یک جاقبر در زیارتگاه‌های سطح شهرستان به 70 میلیون ریال می‌رسد، یادآور شد: متأسفانه شرایط برای دفن اموات در زیارتگاه‌های سطح شهر آنقدر با ارزش شده که متولیان آن را سانتی‌متری محاسبه می‌کنند.

وی با بیان اینکه همان‌گونه که فرد در زمان زنده بودنش دارای حرمت و احترام است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی موارد مشاهده شده به دلیل صرفه‌جویی‌هایی که به لحاظ فضایی در جاقبرها شده، در هنگام دفن جسد به دلیل کم بودن فضا بی‌حرمتی می‌شود.

عضو شورای شهر کاشمر با اشاره به اینکه آرامستان بقیع که در حاشیه جاده کاشمر به خلیل‌آباد از مدت‌های زیادی احداث شده باید تکمیل و امکانات مورد نیاز آن تامین شود، یادآور شد: شهرداری به عنوان متولی این مجموعه باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند تا شهروندان برای دفن امواتشان مشکلی نداشته باشند.

در ادامه محمد خباززاده نایب رئیس شورای اسلامی کاشمر نیز با انتقاد از افزایش قبرستان‌ها در داخل شهر با توجه به مسایل بهداشتی گفت: استفاد از نام خانواده شهید برای ایجاد 300 قبر و کسب درآمد 21 میلیارد ریالی در حقیقت یک نوع سوء‌ استفاده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *