بزودی زمینه سرمایه گذاری بخش خصوی در فرودگاه کاشمرفراهم میشود

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: زمینه حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فرودگاه شهرستان کاشمر فراهم می‌شود.

محمد اسماعیل نیا در گفت‌وگویی اظهار داشت: موضوع احداث فرودگاه منطقه‌ای شهید مدرس که مورد استفاده مردم چندین شهرستان قرار خواهد گرفت از سالیان دور در دستور کار مسئولان قرار داشته و هم اکنون دولت، متولی اصلی اختصاص بودجه و احداث این فرودگاه است.

اسماعیل نیا ادامه داد: در حال حاضر در تلاش هستیم تا برای سرعت بخشیدن به کار و با توجه به مشکلات دولت در زمینه تأمین بودجه مورد نیاز، با بخش خصوصی مذاکره کنیم و این بخش را متقاعد سازیم که در موضوع فرودگاه منطقه ای شهید مدرس سرمایه گذاری کنند.

وی تصریح کرد: برای ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری در فرودگاه لازم است توجیه اقتصادی لازم هم برای این فرودگاه تعریف شود که با توجه به شرایط شهرستان‌های منطقه تلاش می‌کنیم فرودگاه در کنار موضوع مسافربری تبدیل به فرودگاه باربری هم شود.

اسماعیل نیا گفت: در کاشمر و سایر شهرستان‌های همجوار هر ساله هزاران تن محصولات کشاورزی همچون کشمش، انگور، پسته، انار، زعفران و سایر محصولات تولید می‌شود و این موضوع می‌تواند تبدیل شدن فرودگاه منطقه‌ای به یک فرودگاه باربری را مقرون به صرفه سازد و انگیزه لازم برای ورود بخش خصوصی را فراهم کند.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان کاشمر به تصویب مجلس رسیده و به دنبال شرکت‌های مختلف برای سرمایه گذاری در آن هستیم باز هم تبدیل فرودگاه به یک فرودگاه باربری ضرورت بیشتری پیدا می‌کند و برای این موضوع هم اکنون با تعدادی از شرکت‌ها و افراد سرمایه گذار در حال رایزنی هستیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تبدیل فرودگاه به فرودگاه باربری به معنی حذف موضوع مسافربری نیست بلکه این دو در کنار هم خواهد بود.

وی با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به این حوزه افزود: در موضوع راه آهن هم با وجود اینکه در حال رایزنی با دولت هستیم اما در این مورد نیز برنامه ریزی شده است که در صورت ورود بخش خصوصی بتوانیم احداث و بهره برداری از آن را هم به این بخش واگذار کنیم و مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی هم در این مورد اعلام آمادگی کرده‌اند.

اسماعیل نیا تصریح کرد: در موضوع دوبانده کردن جاده کاشمر به شادمهر هم آمادگی داریم با بخش خصوصی مشارکت کنیم چرا که هم اکنون وضعیت اعتبارات دولتی با مشکل جدی مواجه است و برای انجام سریع تر پروژه‌ها باید از توان بخش خصوصی استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *