سرانه فضای سبز کاشمر از متوسط خراسان رضوی بالاتر است

مسئول پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشمر با اشاره به 90 هکتار فضای سبز در سطح شهر کاشمر گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز هر شهروند کاشمری 9 متر است که این رقم از میانگین استانی بالاتر است.
خبرگزاری فارس: سرانه فضای سبز کاشمر از متوسط خراسان رضوی بالاتر است

امیدرضا ذبیحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: شهر کاشمر با داشتن 100 هزار نفر جمعیت علاوه بر داشتن 90 هکتار فضای سبز مفید در قالب پارک‌های بزرگ و پارک محله‌ها، دارای 50 هکتار جنگل کاجستان در شمال شهر و در مجاورت آستانه امامزاده سید مرتضی (ع) است.

وی با بیان اینکه کاشمر با داشتن 140 هکتار فضای سبز از جمله معدود شهرهای شرق کشور است که از سرانه فضای سبز قابل قبولی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در راستای توزیع و کشت اصولی نهال در سطح شهر، امسال برای نخستین بار طرح ویژه درختکاری با عنوان «نهال سالم، کاشت سالم» توسط شهرداری کاشمر اجرا می‌شود.

مسئول پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشمر با اشاره به آغاز این طرح از ابتدای اسفندماه امسال یادآور شد: واحد فضای سبز شهرداری پس از دریافت آدرس شهروندان به منظور کاشت درخت در مقابل منازل، مسئول فنی کاشت به همراه اکیپ مربوطه که نهال سالم و خاک غنی شده به همراه دارند به محل اعزام و نسبت به کاشت درخت مناسب به صورت اصولی اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این طرح کاشت درخت بر عهده شهرداری و مراقبت و حفاظت از آن بر عهده شهروند است، تصریح کرد: از مزایای این روش می‌توان به کاشت صحیح و اصولی، انتخاب گونه و محل مناسب، استفاده از نهال سالم و تایید شده و پایین آمدن درصد خطا اشاره کرد.

ذبیحی با اشاره به اینکه واحد فضای سبز از دو سال گذشته اجرای طرح‌های نوین و بروز و اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار، اصلاح فضاهای سبز قدیمی و مشکل‌دار و بالاخره استفاده از گونه‌های گیاهی و درختی جدید را در دستور کار قرار داده است، افزود: استفاده از گونه‌های گیاهی جدید و سازگار با اقلیم منطقه نظیر عناب، اکاسیا، لاوسون، پامپاس و نیز آزمایش گونه‌هایی نظیر نارنج مقاوم به سرما و پالم هم در دستور کار قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *