وعده فرماندار برا دو بانده شدن گذرگاه خونین(شعار نمایندگان مجلس و مصوبه دولت احمدی نژاد محقق نشد)

عریض جاده کاشمر به شادمهر شعار نمایندگان کاشمر در ادوار مختلف مجلس بوده و در اولین سفر استانی دکتر احمدی نژاد نیز به تصویب هیئت دولت رسید اما هنوز که هنوز است خبری از اقدام برای چند بانده کردن این جاده نیست.
به گزارش تابناک از خراسان، در پی تداوم تصادفات و سوانح دلخراش در محور کاشمر به شادمهر و از جمله حادثه اخیر که نیمه شب 28 فروردین ماه منجر به کشته شدن 5 نفر و جان باختن اعضای یک خانواده شد، اعضای شورای شهر کاشمر در جلسه علنی خود ضمن انتقاد شدید از کوتاهی مسئولان استانی و کشوری در تعریض این جاده پر تردد، اقدام به صدور بیانیه ای در این باره کردند.
یکی از اعضای شورای شهر کاشمر و نایب رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی در این زمینه گفت: درست نیست که درباره این حوادث تلخ و داغدار شدن خانواده های کاشمری بی اعتنا باشیم.
«محمد خباززاده» افزود: حضور پلیس در این جاده کم است و حتی یک دوربین کنترل سرعت هم وجود ندارد و ما به عنوان نمایندگان مردم باید مسئولان شهرستان را به شورا بکشانیم و از آن ها بپرسیم که برای این جاده چه کرده اید؟ وی با اشاره به کشته شدن جمع زیادی از شهروندان کاشمری در این جاده تصریح کرد: همه اعضای شورای شهر باید لباس سیاه بپوشیم و اعتراض خود را به بی توجهی مسئولان نشان دهیم. این در حالی است که متأسفانه با این که در فواصل زمانی کوتاه شاهد کشته شدن شهروندان کاشمری هستیم اما هیچ کس هیچ اقدامی انجام نمی دهد.
۲۳ قربانی در یک سال
یک عضو دیگر شورای شهر کاشمر هم در این زمینه اظهار داشت: ما وارد شورای شهر شده ایم که به مسائل و مشکلات مردم بپردازیم پس باید صدای اعتراض شهروندان کاشمری را درباره جاده مرگ به گوش مسئولان استانی و کشوری برسانیم.

حجت الاسلام میثم خزاعی تأکید کرد: نباید پرداختن به این مشکل را سیاسی کنیم یا آن را سیاسی جلوه دهیم بلکه این معضل یک واقعیت است که دارد جان مردم کاشمر را تهدید می کند. وی افزود: سال هاست که شاهد این معضل در جاده کاشمر به شادمهر هستیم و حدود 17 سال است که موضوع تعریض این جاده مطرح شده و نمایندگان کاشمر در ادوار مختلف مجلس شعار آن را داده اند ضمن این که در اولین سفر استانی رئیس جمهور سابق نیز به تصویب هیئت دولت رسید اما هنوز که هنوز است خبری از اقدام برای چند بانده کردن این جاده نیست.

وی با اشاره به تلاش مسئولان برای ایجاد فرودگاه و راه آهن در کاشمر تصریح کرد: در صورتی که فرودگاه و راه آهن هم در این شهرستان ایجاد شود مگر چند درصد از مردم کاشمر خواهند توانست از فرودگاه و راه آهن استفاده کنند؟! پیام ما به مسئولان استانی و کشوری این است که ما فرودگاه و راه آهن نمی خواهیم بلکه ما را از همین جاده مرگ یعنی جاده کاشمر به شادمهر نجات دهید! وی ادامه داد: آمار بالای کشته شدگان در این جاده مرگ واقعاً تأسف بار است و ما باید از مردم شریف کاشمر عذرخواهی کنیم و البته نجابت و سعه صدر این مردم نباید منجر به بی توجهی مسئولان و سکوت ما شود.

نایب رئیس شورای شهر کاشمر نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته 23 نفر در جاده های منتهی به کاشمر کشته شده اند که بیش از نیمی از آن ها در ۳۰ کیلومتر منتهی به کاشمر در همین جاده شادمهر دچار حادثه شده اند.

سعید چیتی افزود: شهریور ماه گذشته در یک حادثه دلخراش، حدود 5 نفر از مردم کاشمر که ۳ نفر آن ها از یک خانواده بودند در این جاده کشته شدند و فروردین امسال هم 5 نفر دیگر که ۴ نفر آن ها اعضای یک خانواده بودند در همین نقطه جان خود را از دست دادند.

بیانیه شورای شهرکاشمر
همچنین در جلسه بیانیه شورای شهر کاشمر درباره سوانح و حوادث تلخ جاده کاشمر به شادمهر قرائت شد. در این بیانیه آمده است: متاسفانه در چند روز اخیر شاهد حادثه ای تلخ در جاده کاشمر – شادمهر بودیم.جاده ای که هر چندوقت یک بار حادثه ساز می شود. امروزه دیگر این محور استانداردهای مقبول ندارد؛ چرا که تردد وسایل نقلیه در این محور روز به روز زیاد تر می شود و چنین جاده ای با عرض کم پاسخگوی این حجم عبور و مرور نیست.

قول هایی از سوی دولت پیشین برای دوبانده کردن این جاده داده شد اما تا به این روز با پیگیری های فراوان هنوز هم جاده کاشمر به شادمهر یک جاده یک بانده کم عرض خطرساز است. شورای شهر بارها و بارها به اداره راه و سازمان های دولتی مربوطه در این باره تذکر داده و خواستار تسریع در ۲ بانده کردن این محور پرتردد شده اند اما حرکتی عملیاتی از سوی دولت و این ادارات تا کنون صورت نگرفته است. از دولت به ویژه اداره راه که متولی اموری از این قبیل است می پرسیم که تا کی می خواهید شاهد فوت همشهریان و هم وطنانمان باشید؟

تا کی می‌خواهید صحنه های عذاب آور واژگون شدن اتومبیل ها را در این محور ببینید؟ تا کی می‌خواهید خانواده های داغداری را ببینید که در غم عزیزانشان به سوگ نشسته اند؟ تلاش شما را در این زمینه منکر نمی شویم ولی آیا وقت آن نرسیده است که تلاش و همت خود را مضاعف کنید و به سرعت کار احداث باند دوم این محور را شروع کنید؟

گذرگاه خونین کاشمر با مشارکت بخش خصوصی دوبانده می شود
فرماندار کاشمر از آغاز عملیات اجرایی دوبانده کردن جاده 56 کیلومتری کاشمر به شادمهر با مشارکت بخش خصوصی تا پایان سال خبر داد.

مهدی فروزان در جلسه کارگروه ایمنی ترافیک شهری و جاده ای کاشمر در سال جدید اظهار داشت: متأسفانه بار دیگر جاده کاشمر به شادمهر که به گذرگاه خونین تبدیل شده است، جان 5 نفر از همشهریان را گرفت و برگه دیگری از حوادث در پرونده این جاده ثبت شد.

وی با اشاره به اقدامات و پیگیری های انجام شده از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری و راه و شهرسازی کاشمر در خصوص مصوبه سال 85 دولت مبنی بر ۲ بانده کردن این جاده یادآور شد: اجرای این پروژه در کمیسیون ماده 215 مطرح شده و به تصویب نهایی نیز رسیده اما با توجه به نبود اعتبار و شرایط مالی دولت هنوز ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به این که پروژه ۲ بانده کردن محور شادمهر به انابد از مصوبات دور اول سفر دولت نهم در سال 1385 به شهرستان کاشمر است اما به دلیل این که ردیف اعتباری برایش تعریف نشده، پروژه جدید تلقی می شود تصریح کرد: در این راستا تلاش می کنیم با مشارکت بخش خصوصی عملیات اجرایی دوبانده کردن محور کاشمر به شادمهر را آغاز کنیم، اما اجرای این مهم منوط به تأیید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر پذیرش این مشارکت و مشخص کردن سهم بخش خصوصی و دریافت مصوبه از مراجع ذی صلاح است.

فروزان با تأکید بر این که بر اجرای این پروژه به صورت مشارکتی راضی شدیم و اعتقادمان بر این است که ارزش جان انسان ها نسبت به پرداخت مبلغی با عنوان عوارض بیشتر است یادآور شد: این حق مردم شهرستان های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن نیست که در فاصله 56 کیلومتری کاشمر به شادمهر شاهد بروز حوادث دلخراش و ناگوار رانندگی و جان باختن عزیزانشان باشند. فرماندار کاشمر با تأکید بر حضور پررنگ پلیس راه در این محور از تمامی افرادی که در این راستا می توانند قدمی برای تسریع در روند اجرای عملیات اجرایی این جاده بردارند خواست تا با همدلی و وفاق با مجموعه شهرستان زمینه رفع این معضل را فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *