امام جمعه کاشمر: فلسطین متعلق به مردم فلسطین است

حجت الاسلام والمسلمین سیدقاسم یعقوبی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کاشمر افزود: روز قدس روز اسلام، نجات ملت فلسطین و همه مظلومین جهان است تا در سایه همبستگی و انسجام بساط ظلم و جنایت مستکبرین برچیده شود.
وی گفت: بیش از ۹ هزار سال منطقه فلسطین در اختیار اعراب بوده اما در جنگ دوم جهانی استعمارگران برای دفع شرارت یهود جایی را در فسطین برای آنها در نظر گرفته و مردم فلسطین را آواره کردند بطوری که امروز میلیونها فلسطینی در ارودگاهها زندگی می کنند.
خطیب جمعه کاشمر افزود: مستکبرین از سراسر دنیا افرادی را علیه مردم سوریه، فلسطین و عراق بکار گرفته، دست به کشتار مردم بی دفاع می زنند و در کنار آن از دومکراسی دم می زنند.
وی اظهار داشت: مستکبرین با تشکیل داعش و راه انداختن جنگهای نیابتی تلاش می کنند سرزمینهای اسلامی را نابود و زیرساختها و امکانات مسلمانان را هدف قرار دهند.
حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: امام راحل مساله فلسطین را اولویت اول جهان اسلام دانستند لذا همه ساله در روز قدس با همبستگی و انسجام به مستکبران عالم اعلام می کنیم که در حوزه سیاست خارجی موضوع فلسطین برای ما حائز اهمیت است.
وی در ادامه خطبه ها با اشاره به تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نیز گفت: نمایندگان ما در پای میز مذاکره محکم ایستاده اند اما غربیها دائم بهانه جویی می کنند و مدعی اند لغو تحیمها غیر ممکن است ولی دیپلماتهای ما تلاش می کنند تحریمها لغو شود.
امام جمعه کاشمر افزود: امروز گروه ۵+۱ بیش از همه به مذاکرات و نتایج آن دلبسته است اما اگر عاقلانه عمل نکنند در چاه خود ساخته گرفتار می شوند.
وی گفت: رهبری، مردم و دولت جمهوری اسلامی سه ضلع یک مثلث در موضوع مذاکرات هستند که از تیم مذاکره کننده ایران حمایت جدی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *