صدور حکم طلاق قبل از مشاوره در کاشمر ممنوع شد

فرماندار کاشمر گفت: ثبت هرگونه واقعه طلاق قبل از انجام مشاوره در این شهرستان ممنوع بوده و ثبت نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)– منطقه خراسان، مهدی فروزان ظهر امروز در اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در سال جاری که در محل فرمانداری تشکیل شد، افزود: با ارتباط خوبی که بین دادگاه خانواده و سازمان بهزیستی به وجود آمده، مقرر شده مشاوره‌های ویژه برای زوج‌های جوانی که در معرض طلاق هستند، در بهزیستی انجام شود.

وی با اعلام اینکه متقاضیان طلاق باید به واحدهای مشاوره ویژه در بهزیستی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در موضوع طلاق است.

فروزان با بیان اینکه بیشتر طلاق‌هایی که در این شهرستان به ثبت می‌رسد، توافقی است، عنوان کرد: با مشاوره‌های صورت گرفته در سه ماه ابتدای سال جاری، کاهش طلاق از وضعیت قابل قبولی برخوردار بوده است.

وی با اعلام اینکه در سه ماهه ابتدای امسال شاهد کاهش 23.5 درصدی واقعه طلاق در شهرستان بودیم، افزود: باید در این حوزه به سمت فرهنگ‌سازی و بررسی ناهنجاری‌هایی که در این زمینه وجود دارد، حرکت کرده و با همکاری دستگاه‌های متولی از این اتفاق ناپسند جلوگیری کنیم.

فروزان با انتقاد از اینکه به دلیل نبود دفتر ثبت واقعه طلاق در خلیل‌آباد موجب شده طلاق‌های آن شهرستان در کاشمر به ثبت برسد که این امر موجب افزایش آمار طلاق‌های کاشمر شده است، بیان کرد: امیدواریم هرچه زودتر دفاتر ثبت طلاق در خلیل‌آباد راه‌اندازی شود.

وی همچنین با بیان اینکه در راستای پیشگیری از وقوع طلاق با برگزاری جلسات کارشناسی متعدد، اعزام کارشناسان و روانشناسان به روستاها به منظور تشکیل جلساتی با موضوع سبک زندگی برای خانواده‌ها در نقاط مختلف شهرستان در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: تمام احکام دینی و احادیث و روایاتی که وجود دارد مبتنی بر این است که باید در داشتن زندگی پایدار و مستحکم تلاش کرد.

فرماندار کاشمر به مشکلات موجود در زایشگاه این شهرستان اشاره کرد و افزود: برخی نارسایی‌ها و مشکلات در حوزه زایشگاه بیمارستان به دلیل وضعیت نامناسب آن است.

وی با اشاره به اینکه در جهت رفع مشکلات در سال جاری، عملیات ساخت بلوک زنان و زایمان در بیمارستان حضرت ابوالفضل کاشمر آغاز خواهد شد، گفت: اعتبارات این پروژه از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت تامین خواهد شد.

وی با اعلام اینکه با تکمیل و راه‌اندازی آن، نگرانی خانواده‌ها در این حوزه از بین می‌رود، ادامه داد: اگرچه نافی نواقص و کمبودها در زایشگاه کاشمر نیستیم، اما زایشگاه کاشمر بر اساس آمار و بازرسی‌های انجام شده رتبه برتر را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

فروزان با تقدیر از زحمات و تلاش‌های متخصصان زنان و زایمان و ماماها تصریح کرد: استقبال مردم از درمانگاه تخصصی فاطمه‌الزهرا(س) به دلیل ارائه خدمات مطلوب و کاهش قیمت نسبت به بخش‌های خصوصی بسیار بیشتر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *