ورزش کاشمر از نگاه رئیس ورزش و جوانان شهرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، برخی هیات‌ها برای تأمین هزینه‌های خود دست به دامن بخش خصوصی شده و این امر نشان می‌دهد نگاه مسئولان وزارت ورزش و جوانان به ورزش شهرستان‌ها نگاه توسعه‌ای و عدالت‌محور نیست؛ باید اعتراف کرد این روزها اوضاع ورزش شهرستان وخیم است.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خراسان، با بیان این که وضعیت اعتبارات عمرانی در سال 92 بسیار اسفبار بود، گفت: اگرچه پارسال 60 میلیون تومان از محل‌های مختلف اعتبار دریافت کرده‌ایم، اما این مبلغ حتی یک دهم هزینه‌های هیئت‌های ورزشی شهرستان نبود.

احمدرضا روشندل عنوان کرد: اگر در گذشته یک توپ والیبال با 30 هزار تومان خریداری می‌شد، امروز همان توپ به قیمت 250 هزار تومان است یا اگر برای اعزام یک تیم 12 نفره فوتسال به مسابقات در مشهد 120 هزار تومان باید هزینه می‌شد، الان با 500 هزار تومان به سختی این کار شدنی است.

وی با اعلام اینکه امسال مبلغی حدود 400 هزار تومان به هیات‌ها پرداخت شده است، بیان کرد: اگر کمک‌های بخش خصوصی نباشد، نمی‌توانیم مسابقه و همایشی را برگزار کنیم.

روشندل با اشاره به این که کمبود اعتبارات، اعزام تیم‌ها جهت شرکت در مسابقات را با مشکل جدی مواجه کرده است، بیان کرد: اگر امروز یک دومیدانی‌کار شهرستان در مسابقات مقام اول را کسب کند، ما برای تقدیر از وی حتی، پول خرید یک جفت کفش را نداریم.

وجود 19 پروژه نیمه‌تمام در شهرستان

روشندل در ادامه از وجود 19 پروژه ورزشی نیمه‌تمام در شهرستان خبر داد.

وی گفت: استادیوم آزادی، استخر تختی، سالن ورزشی ریوش و… از جمله مهم‌ترین پروژه‌های ورزشی نیمه‌کاره شهرستان است.

روشندل با بیان اینکه اگرچه در بعضی از زمین‌های ورزشی روستایی کار تسطیح زمین و دیوارکشی تا ارتفاع 80 سانتیمتر صورت گرفته، اما همچنان نیمه‌تمام و فاقد رختکن، دستشویی و سکو هستند.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها گفت: آخرین برآورد ریالی ما بیش از پنج میلیارد تومان است که همه‌ساله با توجه به تورم افزایش می‌یابد.

مسئولان به وعده خود عمل نکردند

وی با اشاره به این که در سال 87 بر اساس قول مدیران استان، قرار بود پیست دو میدانی چند شهرستان به «پیست تارتان» تبدیل شود، اظهار کرد: متأسفانه تا کنون قول مدیران استان در خصوص پیست این شهرستان عملی نشده است.

روشندل با بیان این که برای تبدیل پیست دومیدانی کاشمر به تارتان، 800 میلون تومان اعتبار در نظر گرفته شد، اما حتی یک ریال آن تخصیص نیافت، افزود: الان به این راضی هستیم تا آجر نرمه داخل پیست را بریزیم تا

دو میدانی‌کاران بتوانند از آن استفاده کنند.

دریغ از یک سالن ورزشی استاندارد

وی با بیان این که در حال حاضر چهار سالن ورزشی در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه حتی یکی از این سالن‌ها استاندارد نیست.

روشندل سرانه ورزشی شهرستان را 92 سانتیمتر اعلام کرد و افزود: استاندارد سرانه ورزش بالای یک متر است.

وی نبودِ اماکن ورزشی استاندارد و کمی اعتبار را از مهم‌ترین مشکلات پیش روی حوزه ورزش شهرستان برشمرد و گفت: پیگیری طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و توجه بیش‌تر به ورزش همگانی از جمله مهم‌ترین اولویت‌های امسال است.

ورود ورزشکاران فاقد بیمه ممنوع!

روشندل با اعلام اینکه طی سال گذشته چهار هزار و 850 نفر بیمه ورزشی شدند، خاطرنشان کرد: در ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش بیمه شدگان را داشته‌ایم.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر افزود: از اردیبهشت ماه ورود افراد و ورزشکاران فاقد بیمه به سالن‌های ورزشی ممنوع شده و مدیران سالن از ورود آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

بخشنامه‌ای برای انجام ورزش زومبا به شهرستان نیامده است

روشندل در ادامه اظهار کرد: باشگاه زیرزمینی که به بهانه ایروبیک، آموزش رقص بدهند را در این شهر نداریم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر 37 باشگاه ورزشی دارای مجوز در شهرستان فعالیت دارند، بیان کرد: بیش‌تر باشگاه‌های غیرمجاز مربوط به رشته‌های رزمی است.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر از خانواده‌ها خواست با توجه به فرا رسیدن ایام اوقات فراغت، فرزندان خود را در باشگاه‌های دارای مدارک معتبر ثبت‌نام کنند؛ هرچند متأسفانه عده ای سودجو با نصب اطلاعیه مدام خود را به مکان‌های مختلف وصل کرده تا بتوانند از این طریق کاسبی برای خود راه بیندازند.

نباید بلیط استخر کاشمر با شهرهای بزرگ یکی باشد

وی در خصوص اعتراض‌هایی مبنی بر گرانی بلیط استخر کاشمر گفت: اگر چه بر اساس آیتم‌های استان، استخر کاشمر درجه یک است، اما معتقدیم نباید بلیط استخر کاشمر با شهرهای بزرگ یکسان باشد.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر با اشاره به این که برای استان مهم نیست استخر در کاشمر است یا در مرکز استان و همه‌ساله چند درصد قیمت بلیط‌ها را افزایش می‌دهد، بیان کرد: منطقی نیست بلیط استخر کاشمر با استخرهای بسیار مجهز و درجه یک مشهد برابری کند.

وی تصریح کرد: اگرچه هزینه‌های استخر کاشمر هم بالاست، اما باید تصمیم‌گیری در خصوص نرخ بلیط‌ها شهرستانی شود تا هر شهر خود برای قیمت بلیط تصمیم‌گیری کند.

تنها اسم جوانان را یدک می‌کشیم

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر گفت: اگرچه اسم اداره ما، اداره ورزش و جوانان است، اما تنها اسم جوانان را یدک می‌کشیم.

وی با اشاره به این که در قسمت جوانان هیچ‌گونه امکانات و حتی یک ریال اعتبار و یک کارمند نداریم، عنوان کرد: در خصوص قسمت جوانان بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بسیاری به شهرستان آمده، اما در عمل کاری در این حوزه صورت نگرفته است.

روشندل بالاترین مشکل و دغدغه‌های شهرستان را مربوط به حوزه جوانان دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه مسئولان مدام اعلام می‌کنند به جوانان توجه کنید، اما نیرو و اعتبار مورد نیاز را نداریم.

وی تشکیل خانواده، بررسی مسائل طلاق و مشاوره‌های خانواده را از جمله وظایف حوزه جوانان دانست و افزود: متأسفانه حتی یک کارشناس خانواده جهت رسیدگی به این مسائل نداریم.

روشندل با بیان این که مسئولان از این حوزه غافل شده‌اند، بیان کرد: در حال حاضر وضعیت بخش جوانان اصلاً مطلوب و مناسب نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *