ایده تشکیل کانون خبرنگاران فقط در حد حرف باقی مانده است

دبیر کانون خبرنگاران کاشمر با انتقاد از فعال نشدن این کانون در شهرستان گفت: پس از گذشت هشت سال از تشکیل کانون خبرنگاران کاشمر، این تشکل صنفی هنوز میان زمین و آسمان معلق است.

علیرضا افتخاری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، با اشاره به اینکه این کانون با هدف حمایت‌های صنفی از خبرنگاران فعال شد، افزود: از آن سال تا کنون این کانون روی کاغذ جا خوش کرده است.

وی با اعلام اینکه کانون خبرنگاران با 10 نفر عضو تشکیل شد، بیان کرد: در پی برخی تضییع حقوق خبرنگاران و عدم دسترسی آسان به مسئولان جهت پوشش خبری و اطلاع‌رسانی و در راستای حمایت‌های صنفی از خبرنگاران در سال 86، ایده تشکیل کانون خبرنگاران شکل گرفت.

افتخاری با اظهار تاسف از اینکه متاسفانه قشر خبرنگار در کشور ما از کمترین رفاه برخوردارند، عدم انسجام و ناهماهنگی بین خبرنگاران نشریات مختلف و نماینده‌های خبری خبرگزاری‌ها در شهرستان و عدم حمایت مسئولان و عمل نکردن به وعده‌هایشان را عامل مهمی در تحقق نیافتن ایده کانون خبرنگاران کاشمر دانست.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران این شهرستان گاه اختلاف سلیقه‌های سیاسی خویش را دست‌مایه برخی رفتارهای غیرحرفه‌ای در عرصه مطبوعات می‌نمایند، افزود: رعایت اخلاق حرفه‌ای و تعهد در بیان واقعیت‌ها از اصول اولیه کار خبرنگاری است.

این فعال مطبوعات با تاکید بر اینکه باید خبرنگاران با رعایت انصاف و پرهیز از پیشداوری به بیان اخبار و اطلاعات بپردازند، گفت: خبرنگاران منادیان آگاهی‌بخشی هستند.

افتخاری با اشاره بر نقش‌آفرینی خبرنگاران در جامعه بیان کرد: خبرنگاران شهرستان با حضور به موقع در انعکاس اخبار جلوتر از مسئولان حرکت می‎‌کنند و این نشان از مسئولیت‎‌پذیری آن‌‎ها دارد.

وی شغل خبرنگاران را یکی از شغل‌های حساس و ظریف دانست و افزود: حساس بودن به مسائل نظام و انقلاب و مسائل سیاسی و روز دنیا یکی از وظایف خبرنگاران عادل و صادق است.

یادآوری می شود؛ کانون خبرنگاران کاشمردر سال 86 با توافق اعضا صندوق قرض الحسنه خبرنگاران به نام صندوق قرض الحسنه شهید صارمی تأسیس گردید و قرار شد مبلغی به عنوان حمایت مالی مسئولان از خبرنگاران به حساب صندوق واریز گردد

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *