رتبه برتر جهاد دانشگاهی کاشمر در میان مؤسسات غیرانتفاعی کشور

رییس مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کاشمر گفت: با ارزیابی‏های وزارت علوم، تحقیقات و فن‏آوری، مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کاشمر توانست در میان مؤسسات غیرانتفاعی کشور در سطح ب قرار بگیرد.

دکتر صادق باغبان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)– منطقه خراسان، با بیان این‏که این سطح‏بندی برای اولین‏بار توسط سطح وزارت علوم انجام گرفته است، افزود: از چهار سال گذشته وزارت علوم در تلاش بوده تا مؤسسات غیرانتفاعی ایران را از نظر کمی و کیفی سطحبندی کند که بحمدالله در سالجاری این موضوع اتفاق افتاده و مؤسسات آموزش عالی کشور در پنج سطح قرار گرفته‏اند.

وی با اعلام این‏که این نتایج از میان عملکرد 269 مؤسسه آموزش عالی سطح کشور جمع‏بندی شده است، بیان کرد: حمایت‏های خوب جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و تلاش‏های مجموعه همکاران در جهاد دانشگاهی کاشمر موجب شد که این مؤسسه با کسب رتبه برتر، سطح ب را در میان مؤسسات آموزش عالی کشور به خود اختصاص دهد.

باغبان ابراز امیدواری کرد: با تلاش‏های مضاعف همکارانم این مؤسسه به سطح الف ارتقاء پیدا کند.

وی با اشاره به این‏که این سطح‏‌بندی از طرف معاونت آموزشی وزارت علوم صورت گرفته است، اظهار کرد: دانشگاه‌‏های بزرگی چون علم و فرهنگ تهران، دانشگاه امام ‏رضا (ع) و دانشگاه امام‏ صادق (ع) در سطح الف قرار گرفته‌اند.

باغبان هم‏چنین به عواملی که موجب کسب سطح ب برای مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کاشمر شد، اشاره کرد و گفت: بحث آموزشی، فضاها، امکانات و تجهیزات، فعالیت‏های دانشجویی فرهنگی و ساختار سازمانی، تعداد قبولی دانشجویان مقاطع کارشناسی در مقاطع کارشناسی ارشد و فعالیت‏های پژوهشی از جمله عواملی بودند که مورد ارزیابی قرار گرفتند.

رییس مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کاشمر با بیان این‏که به‌حمدالله با بررسی‏های انجام شده از نظر کمی و کیفی مؤسسه آموزش عالی کاشمر در سطح خوبی قرار گرفته است، تصریح کرد: به لحاظ قدمت مؤسسه جهاد دانشگاهی کاشمر جزء چهارمین و یا پنجمین مؤسسه قدیمی در کشور محسوب می‌‏شود.

یک پاسخ

  1. من میخوام بدونم منظور از فضا ها و امکاناتی که اقای باغبان فرمودند چیه؟کدوم امکاناتو دارن میگن که ما ندیدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *