ثبت ۱۶مورد وقف جدید در کاشمر طی سال جاری

فرماندار کاشمر با بیان اینکه مردم کاشمر در عرصه موقوفات پیشگام هستند، گفت: در سال جاری ۱۶ موقوفه جدید در اداره اوقاف وامور خیریه کاشمر به ثبت رسیده است.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مهدی فروزان، فرماندار کاشمر صبح امروز، 25 آذرماه در مراسم افتتاح پروژه‌های هفته وقف و افتتاح واحد تجاری و خدمات بین راهی در امامزاده سیدمحمد(ع) این شهر عنوان کرد: شهرستان کاشمر با 70 درصد موقوفات جزو 15 شهر وقفی کشور محسوب می‌شود.

فرماندار کاشمر با اشاره به نیات خیر مردم شهرستان کاشمر تصریح کرد: امامزاده سید محمد از نوادگان امام موسی ابن جعفر(ع) در محور مواصلاتی کاشمر به خلیل‌آباد و در دو کیلومتری شهر کاشمر واقع شده است که روزانه پذیرای حدود هزار نفر از مسافران و زائران است.

وی با بیان اینکه عملیات بازسازی این بقعه متبرکه از سال 1391 با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و مشارکت خیران آغاز شده است، افزود: بهره‌برداری از یک واحد تجاری، رستوران و سه واحد اقامتی با اعتبار سه میلیارد ریال در زیربنای 360 مترمبع از پروژهایی است که به مناسبت هفته وقف افتتاح می‌شود.

فروزان در ادامه با بیان اینکه در سال جاری 16 موقوفه جدید در اداره اوقاف و امورخیریه کاشمر به ثبت رسیده است، اظهار کرد: یکی از زیباترین دستورات دین ما مسئله وقف است که به خاطر آن نیت انسان‌ها و فکر آن‌ها ماندگار می‌شود زیرا ماندگاری و جاودانگی یکی از آرزوهای انسان است که نمی‌میرد و جاودان می‌ماند.

وی با اعلام اینکه وقف ماندگارکردن اندیشه و نیت انسان است، که در فرهنگ دینی ما اگر نیت خیر باشد و فعال شود کارهای باارزشی صورت می‌گیرد، بیان کرد: وقف جایگاه بسیار مهمی در نظام اسلامی ما دارد زیرا خیرات و برکات برای خود واقف و نسل وی داشته به گونه‌ای که واقف مکانی برای آخرتش فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سوق دادن وقف‌های جدید به سمت ترویج سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ ازدواج آسان بین نسل سوم و چهارم باید صورت گیرد زیرا بودجه‌های دولتی کفاف این مسائل را نمی‌کند، افزود: در موقوفات جدید واقفان باید با سمت و سوی مشخص،دست مدیران را برای هزینه کردن باز بگذارند.

یک پاسخ

  1. فغانی کاشمری داور بازی فینال جام باشگاه های جهان شد……… شما خوابید مدیر مسئول؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *