نهمین جشنواره فیلم و عکس خراسان رضوی در کاشمر برگزار می‌شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر از برگزاری نهمین جشنواره فیلم و عکس استان خراسان رضوی در دیماه سال جاری دراین شهرستان خبر داد و گفت: فیلم‌های مذهبی، بخش آزاد و بخش ویژه سه بخش این جشنواره را تشکیل می‌دهند.
جواد روشندل، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمردر گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی از برگزاری نهمین جشنواره فیلم و عکس استان خراسان رضوی در دیماه سال جاری دراین شهرستان خبر داد و گفت: نهمین جشنواره فیلم و عکس در سه بخش فیلم های مذهبی با موضوعات، دینی و فرهنگ رضوی، عفاف و حجاب، نماز و نیایش، ایثار و شهادت و …، بخش آزاد و بخش ویژه با موضوع زائر و زیارت برگزار می‌شود.

وی به اهداف جشنواره اشاره کرد و افزود: نهمین جشنواره فیلم و عکس استان کوشش خواهد داشت تا با گوشه چشمی به نسل جوان و پای بست‌های فرهنگی آینده‌سازان استان و کشور که ریشه در پیشینه دیرپای این مرز پرگهر دارد، جلوه‌گر سنت‌های بومی و آئیینی در جای جای این استان باشد.

وی همچنین اظهار کرد: امید است در راستای تمرکز بر خلاقیت در فیلم و عکس و توجه به نوآوری‌های فنی و هنری از استعدادهای نوظهور استقبال و حمایت شده و در جهت پویایی فعالیت‌های سمعی و بصری در استان زمینه ساز موج‌های مثبتی در جامعه فیلم و عکس استان فراهم شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر در ادامه زمینه‌سازی‌های لازم برای تولیدات فاخر از سوی عکاسان و فیلم‌سازان در عرصه‌ فیلم و عکس و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای حضور عکاسان و فیلم‌سازان جوان در استان را از دیگر اهداف جشنواره دانست و افزود: در تلاش هستیم زمینه‌های تبادل اطلاعات علمی در بین هنرمندان از طریق نشست‌های آموزشی، نمایشگاهی، کارگاهی و…. در سطح استان فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه آخرین مهلت دریافت آثار پایان ساعت اداری 15 دی ماه و برگزاری جشنواره از 26 الی 28 دی ماه سال جاری خواهد بود، عنوان کرد: شرکت‌کنندگان باید کلیه مدارک همراه با دی وی دی فیلم‌ها را به وسلیه پست و یا به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر، همچنین به شرایط شرکت در جشنواره اشاره کرد و گفت: فیلم‌های داستانی، مستند، پویانمایی و نماهنگ در قالب‌های مختلف تصویری که به دوره‌های قبلی جشنواره ارسال نشده‌اند نیز می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

وی شرکت کلیه فیلمسازان، نهادها و سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی را در جشنواره آزاد دانست و بیان کرد: فیلم‌هایی که فاقد استانداردهای فنی باشد از مرحله بازبینی حذف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه محدودیتی برای حضور چند فیلم از یک فیلمساز در بخش‌های مختلف جشنواره وجود ندارد، افزود: حداکثر زمان فیلم‌های ارسالی 35 دقیقه است.

روشندل شرکت در بخش عکس را صرفا از طریق سایت جشنواره اعلام کرد و گفت: عکاسان می‌توانند تا پایان مهلت جشنواره در هر زمان عکس‌های ارسالی خود را تغییر داده حذف و یا اضافه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *