مردم کاشمر شهید مدافع حرم را تا آرامگاه ابدی‌اش مشایعت کردند

مردم شهرستان کاشمر، پیکر مطهر شهید سروان پاسدار احمد رضایی‌اوندری از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س)، را تشیع و تا آرامگاه ابدی‌اش مشایعت کردند.
به گزارش خبرگزاری قرآن(ایکنا)، مردم شهرستان کاشمر 20 بهمن‌ماه به همراه نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده شهدا، روحانیون و مسئولان اجرایی، پیکر مطهر شهید سروان پاسدار احمد رضایی‌اوندری از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س)، را تشیع و تا آرامگاه ابدی‌اش مشایعت کردند.

این آئین از مقابل مصلای نماز جمعه با ادای احترام نظامی توسط نیروهای نظامی حاضر در مراسم آغاز شد و تا بقعه متبرکه سید حمزه(ع) بر دوش مردم کاشمر ادامه یافت، در تشییع پیکر این شهید مداحان اهل بیت(ع) با خواندن نوحه در وصف سید و سالار شهیدان، فضایی آکنده از معنویت ایجاد کردند.

پیکر مطهر شهید احمد رضایی‌اوندری، از تیپ زرهی 21 امام رضا(ع) مستقر در نیشابور که در پی آزادسازی دو شهر مهم نبل و الزهرا در سوریه به همراه فرمانده این تیپ سردار قاجاریان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پس از تشییع در کاشمر برای تدفین به زادگاهش در روستای اوندر از توابع بخش کوهسرخ این شهرستان منتقل شد.

در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی، خطیب جمعه کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه پاسداری از ارزش‌های نظام و انقلاب وظیفه هر ایرانی مسلمان است که با ادامه راه شهدا از کیان نظام دفاع شود، افزود: جایگاه، عزت و اقتدار کنونی ایران اسلامی به سبب خون شهیدان به دست آمده است.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر تکریم و احترام به خانواده شهدا و استمرار یاد آن‌ها، عنوان کرد: آن چیزی که شهدای مدافع حرم را به مناطق جنگی کشاند و آن‌ها را به آرزوی خود رساند، دعاهای این شهدای والامقام بود که مستجاب شد لذا وظیف ما است که نسل جدید را با آرمان های انقلاب و شهدا آشنا کنیم چرا که در غیر این صورت به نسل‌های آینده خیانت کرده‌ایم.

وی در ادامه با تقدیر از تمامی آحاد مختلف جهت حضورشان در این مراسم باشکوه گفت: این کار موجب می‌شود تا خانواده شهدا بدانند نظام و مسئولان آن‌ها را فراموش نکرده‌اند، کسانی که در خارج مرزهای ما به شهادت می‌رسند مدافع مرزها، ناموس و سرزمین ایران هستند لذاباید قدردان این بزرگواران بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *