وقف خانواده شهید فرزانه به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در کاشمر

رشید سلحشور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه این وقف به ارزش 500 میلیون ریال توسط خانواده شهید محمدرضا فرزانه ثبت شد، ابراز کرد: این خانواده شهید، هزار مترمربع باغ انگور و یک ساعت آب کشاورزی را وقف کردند.

فرهنگ‌سازی در راستای توسعه فرهنگ جهاد و شهادت با وقف

وی برگزاری یادواره شهدا در روستای ممرآباد را از اهداف این وقف توسط خانواده شهید فرزانه دانست و ابراز کرد: امیدواریم همان‌گونه که والدین شهدا در سال‌های گذشته موقوفات خوبی در بخش‌های مختلف ایجاد کردند، بتوانیم با فرهنگ‌سازی در راستای توسعه فرهنگ جهاد و شهادت با وقف جدید گام برداریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر، اظهار کرد: وظیفه‌ای که امروز بر دوش تک تک ما نهاده شده این است که با ایجاد وقف جدید بتوانیم زمینه توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه کاشمر جزو 15 شهر وقفی کشور است و مردم این شهرستان در راه خدا و با عناوین مختلف موقوفات زیادی به ثبت رسانده‌اند، یادآور شد: متأسفانه خون سرخ شهدا در میان موقوفات کمرنگ است.

هدایت وقف به سوی ترویج آرمان شهدا

سلحشور با تأکید بر اینکه امروزه بین مردم نیازی بالاتر از فرهنگ ایثار و شهادت نداریم، به جریان هدایت وقف به سوی ترویج آرمان شهدا در شهرستان اشاره کرد و گفت: وقف اموال در راه ترویج فرهنگ شهادت موضوع مقدسی است زیرا آنچه ما داریم به برکت خون شهداست.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در دفاع مقدس توفیق شهادت نداشتند، امروز می‌توانند از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند و نام خود را در کنار شهدا قرار دهند، اظهار کرد: امروزه برای تداوم راه شهدا و انقلاب نیازمند وقف‌هایی از سوی مردم به خصوص خانواده شهدا در این زمینه هستیم.

تاکنون هیچ‌گونه وقفی در خصوص تداوم راه انقلاب و شهدا نداشته‌ایم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر در ادامه با اظهار تأسف از اینکه طی سال‌های گذشته هیچ‌گونه وقفی در خصوص تداوم راه انقلاب و شهدا نداشته‌ایم، ابراز کرد: این مبنی بر بی‌توجهی مردم به این موضوع نیست بدین جهت است که در خصوص اهمیت وقف شهدا در جایی تاکنون صحبت نشده است.

وی با اشاره به اینکه مردم کاشمر 656 شهید و 23 سردار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند، افزود: اگر چه خون شهدا رنگین و بسیار گسترده است و همه امور را فرا می‌گیرد ولی نیازمند عزم جدی والدین و همسران شهداست؛ لذا امیدواریم شاهد همت و عزم والدین و همسران شهدا باشیم تا بار دیگر نام این شهرستان در استان خراسان رضوی زبانزد عام و خاص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *