ده هزار اصل نهال در سطح شهرستان کاشمر توزیع و کاشته شد.

به گزارش صبح توس به نقل از کاشمر بصیر، مجید هزاره مسئول جنگل‌کاری و ترویج اداره منابع طبیعی کاشمر درباره توسعه فرهنگ منابع طبیعی گفت: با توجه به اهمیتی که مقام معظم رهبری برای منابع طبیعی قائل هستند و به‌منظور فرهنگ‌سازی کشت درخت در بین مردم به مناسبت هفته منابع طبیعی حدود ۱۰ هزار اصل نهال در بین مردم وادارات و مدارس شهرستان و دهیاری‌ها توضیح شده است.

وی افزود: با توجه به اقلیم آب و هوایی و نوع خاک منطقه نهال‌های توضیح شده شامل انواع درخت‌های کاج و زیتون‌تلخ و زبان‌گنجشک، توت و سنجد و ارغوان بوده است که این درختان در صورت کشت صحیح و نگهداری خوب نقش به سزایی در بهینه کردن آب‌وهوای منطقه خواهند داشت.

مجید هزاره افزود: به‌منظور ترویج فرهنگ درختکاری در بین جوانان و نوجوانان نیز تفاهم‌نامه‌ای مابین منابع طبیعی و آموزش‌وپرورش به امضا رسید تا دانش آموزان نیز در فرهنگ اسلامی درختکاری شریک باشند. جشن درختکاری در روزهای اول و دوم هفته منابع طبیعی در سطح مدارس شهرستان کاشمر برگزار شد و دانش آموزان باهم درخت کاشتند.

مسئول جنگل‌کاری اداره منابع طبیعی کاشمر گفت: باهدف ترویج کاشت داروهای گیاهی و معرفی این گیاهان به مردم و نسل جوان جهاد دانشگاهی و شهرداری کاشمر برای اولین بار در سطح شهرستان اقدام به کشت گیاهان داروئی در مسیر بلوار سید مرتضی کاشمر خواهند کرد. و با نصب تابلوهایی خاصیت هر نوع گیاه نیز در کنار آن نوشته خواهد شد.

وی در پایان گفت: با توجه به احادیث زیادی که درباره درختکاری در دین مبین اسلام داریم و همچنین توصیه مقام معظم رهبری در این زمینه فرهنگ منابع طبیعی باید در همه جامعه همه‌گیر شود و تمام اقشار از کوچک به بزرگ باید در این زمینه احساس وظیفه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *