کشف حدود پنج هزار کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در کاشمر

در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی 4749 کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف کشف و متخلفین به مراجع قانونی معرفی شدند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمر بصیر، مجتبی قائمی رئیس مرکز بهداشت کاشمر از کشف ۴۷۴۹ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی ۹۵در شهرستان کاشمر خبر داد.

قائمی گفت: با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی که همه ساله از ابتدای اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی انجام می شود،پس از۲۸۰۸ مورد بازدید بعمل آمده از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و آشامیدنی، ۲۹ مورد به دادگاه معرفی و تعداد یک مرکز پلمپ شده است و تعداد۴۶۷ مورد کارت بهداشتی برای شاغلین این گروه صادر شده است.

وی همچنین از بازدید ۸۸۵ مورد از اماکن عمومی و تعطیلی یک مورد از این اماکن و صدور ۶۵ مورد کارت بهداشتی برای شاغلین در این اماکن در ایام نوروز و نمونه برداری ۱۲ مورد از مواد غذایی مشکوک و معدوم سازی ۴ هزار و ۷۴۹ کیلو مواد غذایی و بهداشتی خبر داد.

معاون بهداشتی شهرستان کاشمربه ۶۳مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی اشاره نمود و گفت: تمام نمونه برداری آب شرب مصرفی در این ایام مطلوب گزارش شده است.در این بازه زمانی تعداد ۱۸۱۴ مورد کلرسنجی آب درایستگاههای ثابت و سیار در ایام نوروز انجام شده است.
قائمی خاطر نشان کرد: بطور متوسط تعدادسه اکیپ بازرسی در هر روز در طول طرح در کل منطقه با دو نفر پرسنل در هر روز بازرسی ها را انجام داده اند.

وی افزود : در طی اجرای طرح تعداد۸۷ برخورد با دستفروشان دوره گرد صورت گرفته و به ۷۶ مورد شکایت ثبت شده در سامانه ۱۴۹۰ و شماره ۱۹۰ کشوری رسیدگی شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *