ورود اولین شرکت سرمایه گذاری ترک به کاشمر

مدیر کارخانه شرکت سرا سبزین اعتماد راه آینده ترکیه با نام تجاری اکین تاریم (ekintarim) و همچنین جوان مستعد کاشمری مهندس معین زاده از سهامداران ومدیر فروش این شرکت در ایران، به کاشمر سفر کرده و در جلسه ای مشترک با مسئولان و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان شرکت کردند. آقای اقاس سراپ انجول، مدیر […]
مدیر کارخانه شرکت سرا سبزین اعتماد راه آینده ترکیه با نام تجاری اکین تاریم (ekintarim) و همچنین جوان مستعد کاشمری مهندس معین زاده از سهامداران ومدیر فروش این شرکت در ایران، به کاشمر سفر کرده و در جلسه ای مشترک با مسئولان و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان شرکت کردند.
آقای اقاس سراپ انجول، مدیر کارخانه تولید کودهای شیمایی اکین تاریم در این نشست گفت : ۹۰درصد محصولات را خودمان تولید می کنیم و بیشتر از اینکه بفکر تولید آفت زا باشیم بفکر این هستیم که راه حل بدهیم که محصولات بهتر شوند. در ادامه وی افزود : ما برخلاف اروپایی ها که فقط بفکر فروش هستند سعی میکنم با راه حل های مناسب و بهینه محصولات بهتر را بیشتر کنیم، وسعی داریم تولید را به منطقه بیاوریم و بومی سازی کنیم ودر این رابطه با منطقه مغان و اصفهان کارکرده ایم. وی افزود : ما ۸ فرمول انحصاری در خصوص زعفران وپسته داریم که دانش فنی آن انحصاری است و کلیه تولیدات ما مطابق استاندارد های اروپا و امریکا است.
مهندس معین زاده حضور این شرکت ترکیه ای در منطقه ترشیز را، تولید محصولات بومی باکیفیت در این منطقه برشمرد و افزود : با توجه به اینکه سه سال است در منطقه حضور داریم و انبار تولیدات ما در کاشمر است. چنانچه مشکل فنی در منطقه باشد ما حاضر به مرتفع کردن آن هستیم وقصد تجارت نداریم و فقط صرف کمک به بخش کشاورزی وارد شده ایم وبه همین منظور و جهت برطرف سازی مشکلات خاک منطقه. ۲۰۰کیلو خاک از مناطق مختلف این منطقه را آزمایش کردیم و به تناسب آزمایش خاک تولید داشته ایم. مهندس معین زاده تاکید کرد : ما محصولات مان را ابتدا بر اساس آزمایش آب و خاک منطقه تست وسپس تولید انبوه داریم وبه کشاورز می دهیم.
این جلسه که با حضور مهندسان جهادکشاورزی کاشمر برگزار شد کارشناسان دو طرف به بحث و تبادل نظر پرداختند . در پایان جلسه، مدیر کارخانه تولید کود شیمایی ترکیه هدف و آرزوی خود را سرمایه گذاری در خصوص ایجاد کارخانه کود شیمایی ترکیه و انتقال دانش فنی آن به ایران طی ۵ سال آینده پس از معرفی و شناساندن محصولات ذکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *