ایاب و ذهاب دانش آموزان کاشمری از مهمترین دغدغه های خانواده های آنان است

اولین جلسه ساماندهی سرویس مدارس شهرستان کاشمر برای سال تحصیلی 96-95 برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمر بصیر به منظور برنامه ریزی بهینه جهت سرویس های مدارس در سال تحصیلی آتی، اولین جلسه کارگروه ماده 18 مربوط به ساماندهی سرویس مدارس شهرستان کاشمر با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر و تمامی اعضا در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
رییس اداره آموزش و پرورش کاشمر در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع ایاب و ذهاب دانش آموزان برای خانواده های آنان گفت: از آنجایی که یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها، سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی است، باید تلاش کرد تا آسیب های اجتماعی، اخلاقی و بدنی را به حداقل برسانیم و بتوانیم چالش های پیش روی حمل و نقل دانش آموزی را با فرهنگ سازی برطرف کنیم.
دکتر ایرج سعادتمند با اشاره به دستور کار جلسه مبنی بر بررسی عملکرد سرویس های حمل و نقل دانش آموزی در سال تحصیلی گذشته افزود: تدوین راهکارهای مناسب جهت اجرای مطلوب سرویس های حمل و نقل در سال جاری، بررسی و تجزیه و تحلیل نرخ سرویس حمل و نقل مدارس در سال تحصیلی گذشته و همچنین ارائه پیشنهادات جدید برای سال تحصیلی جدید باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
کارشناس انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش کاشمر نیز در این جلسه به تشریح شرح وظایف کارگروه برابر دستورالعمل حمل و نقل دانش آموزان، مصوب هیئت وزیران پرداخت و گزارشی از عملکرد سرویس مدارس در سال گذشته ارائه نمود.
رضا نجاتی افزود: قرار گرفتن این محورها در دستور کار جلسه نشان از توجه جدی به امر ساماندهی سرویس های مدارس مبتنی بر راهبردهای مدون است که با جدیت در حال پیگیری و اجراست.
در ادامه رییس راهنمایی و رانندگی شهرستان کاشمر هم اظهار داشت: ادارات مسئول در خصوص سرویس مدارس در جهت توجیه و تبیین پیمانکاران و رانندگان تلاش بیشتری داشته باشند.
سرهنگ دلیری ضمن اعلام آمادگی در جهت نظارت بر وضعیت سرویس مدارس افزود: راهنمایی و رانندگی آماده است با هماهنگی آموزش و پرورش، امور حمل و نقل و تاکسیرانی شهرداری، مسائل امنیتی و ترافیکی را در همایشی توجیهی به عوامل اجرایی و رانندگان آموزش دهد.
سعید چیتی مسئول کمیسیون حمل و نقل شورای شهر کاشمر نیز با اعلام آمادگی شورا و شهرداری جهت رفع مشکلات سرویس مدارس، پیرامون نرخ سرویس مدارس و نحوه نرخ گذاری و شرایط و ضوابط آن نیز اظهاراتی بیان کرد.
شایان ذکر است در این جلسه حذف تعدادی از سرویس ها به خاطر عدم رضایت از عملکرد آن ها و یا به علت سرپیچی از قوانین راهنمایی رانندگی، صدور کارت تردد ویژه همکاران فرهنگی و خانواده هایی که خودشان سرویس فرزندانشان را بر عهده دارند و افزایش حداکثر پنج درصد نرخ مصوب سال گذشته برای کرایه سرویس مدارس به تصویب اعضا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *