دکتر بنیادی در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور مرکز کاشمر :نباید از تضارب آراء در دانشگاه هراس داشته باشیم

نباید از تضارب آراء در دانشگاه هراس داشته باشیم/ پرسشگری و نقد علمی، زمینه‌ساز ارتقاء علمی دانشگاه

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورا اسلامی با بیان اینکه نباید از تضارب آراء در دانشگاه‌ها هراس داشته باشیم، پرسشگری و نقد علمی را زمینه‌ساز ارتقاء علمی دانشگاه دانست و بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، بهروز بنیادی عصر امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور مرکز کاشمر در سالن اجتماعات این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید به‌عنوان مراکز علمی نور داشته باشند تا جامعه از شفافیت و پرتوافشانی آن بهره‌مند گردند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید سرزنده و تولیدکننده انرژی باشند ابراز داشت: اساتید و دانشجویان با حضور در این مراکز باید انرژی مضاعف دریافت کنند تا بتوانند در شرایط مناسبی به تحصیل بپردازند.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین زادگاه انسان، دانشگاه است و به‌خوبی می‌تواند خمیرمایه انسان را به آنچه باید باشد تبدیل کند، افزود: آنچه امروز باعث شده دانشگاه به‌عنوان مرکزی با افکار آزاد باشد ریشه و منشأ آن انقلابی است که دانشجویانش به رهبری امام راحل آن را پایه‌گذاری کردند.
بنیادی با تأکید بر اینکه نباید از تضارب آراء در دانشگاه‌ها هراس داشته باشیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه فضای کشور امروز بعد از 37 سال به‌گونه‌ای است که اقشار مختلف مردم زبان انتقاد پیدا کردند و این مهم نویدبخش روزهای خوب برای کشور است؛ لذا در این راستا دانشگاه‌ها باید سردمدار این حرکت برای اهداف پیشرو نظام و انقلاب باشند.
وی با اشاره به اینکه کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها باید موردتوجه قرار گیرد تا از این طریق برنامه‌های کشور تحلیل و بررسی شود، گفت: در این کرسی‌ها باید به هر سئوالی که در ذهن دانشجویان ایجاد می‌شود پاسخ داد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ارتقای سطح علمی بایستی به دنبال پرسشگری و نقد علمی در فضای دانشگاه باشیم اظهار داشت: از دانشگاهیان انتظار مطرح کردن صحبت‌های عوام‌پسند و کوچه‌بازاری نداریم؛ بلکه استاد و دانشجو باید با درک صحیح و به‌روز بودن اطلاعات مطالب علمی ارائه کنند.
بنیادی با اشاره به اهمیت ورود افراد تحصیل‌کرده به اجتماع یادآور شد: مهم‌ترین آسیبی که اجتماع امروز با آن مواجه است حاشیه‌نشینی نخبگان است؛ انتظار داریم نخبگان و فعالان علمی حضوری فعال در عرصه‌های مختلف برای توسعه و پیشرفت کشور داشته باشند.
وی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های علی منظم اسماعیل‌پور، رئیس قدیم دانشگاه و تبریک به حامد خاتمی پور به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام نور مرکز کاشمر تأکید کرد: امیدوارم فضای پرسشگری، نقد علمی و آزادی بیان به‌عنوان رسالت دانشگاه در محیط مراکز علمی نهادینه شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *