کاهش تخلفات در بخش درمان کاشمر با تأمین اعتبارات لازم

تأمین اعتبارات لازم در بخش درمان منجر به کاهش بسیاری از تخلفات در این حوزه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر دکتر محمود جواد یزدانی رییس شبکه بهداشت و درمان کاشمر در آستانه هفته دولت با اعلام این خبر افزود: تحول نظام سلامت یکی از اقدامات مهم و شاخص دولت بوده که اتفاقات بسیار خوب و بی سابقه ای را در حوزه درمان رقم زده است.
وی افزود: در راستای همین موضوع، خانه های بهداشت روستاها از لحاظ دارو و امکانات، تجهیز شده و پزشک در آن ها مستقر شده است و لذا در حال حاضر روستاییان برای مسائل درمانی خود و نیز تأمین دارو، با کمترین مشکل مواجه هستند.
یزدانی ادامه داد: کاهش تعرفه های بخش دولتی درمان نیز منجر به کاهش هزینه های بیماران شده است به گونه ای که هم اکنون مردم روستاها با پرداخت سه درصد و مردم شهرها با پرداخت شش درصد هزینه درمان، می توانند از امکانات دولتی در بیمارستان ها و خانه های بهداشت بهره مند شوند.
رییس شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه در حال حاضر مردم تقریباً برای هیچ خدمت درمانی به بیرون از شهرستان فرستاده نمی شوند خاطرنشان کرد: بسیاری از تخلفاتی که در گذشته به دلیل عدم تأمین اعتبارات لازم در بخش درمان صورت می گرفت و منجر به تحمیل هزینه های اضافی به شهروندان می شد امروزه با توجه ویژه به بخش درمان از بین رفته است.
دکتر یزدانی همچنین ترویج زایمان طبیعی که به صورت رایگان انجام می شود را از دیگر برنامه های شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد.
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت برای اولین بار در کاشمر تصریح کرد: این موضوع تحول فوق العاده ای را در حوزه سلامت در پی خواهد داشت چرا که با این کار، همه مردم در سال های آینده از یک پرونده الکترونیک برخوردار خواهند بود که تمام سوابق بیماری ها و مراقبت های آن ها در این پرونده وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *