مساجد نباید از طرح مسائل سیاسی جهان اسلام طفره بروند

همایش بزرگ ائمه جماعات، هیأت های امناء و فرماندهان پایگاه های مقاومت و مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد کاشمر در محل سالن اجتماعات امامزاده سیدحمزه(ع) این شهرستان برگزار شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی امام جمعه موقت کاشمر در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه مسجد در جامعه اسلامی گفت: در سال 1348 بعد از جنگ شش روزه اعراب و اسراییل، رژیم صهیونیستی در 31 مرداد به بیت المقدس حمله کرده و آن را به آتش کشیدند و قصد داشتند با این کار خود، حرمت و احترام این مسجد مقدس را خدشه دار کنند اما به پیشنهاد جمهوری اسلامی این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد چرا که این جنایت صهیونیست ها هیچ گاه نباید فراموش شود.

وی افزود: از نظر مسلمانان، مقدس ترین نقطه روی زمین مساجد هستند و لذا این پاک ترین مکان ها را باید پاک ترین انسان ها، هم بسازند و هم تعمیر و اداره کنند بنابراین افرادی که در مساجد خدمت می کنند باید صالح ترین افراد باشند و با اهداف بزرگ به فعالیت در مسجد بپردازند.

محمدی ادامه داد: پاک نگه داشتن مسجد در دو حوزه مورد توجه است، اول آنکه ظاهر و زیبایی مسجد حفظ شود و دوم آنکه کسانی که در مسجد فعالیت می کنند با نیت و انگیزه الهی کار کنند و هدفشان این باشد که انسان های صالح و مؤمن در مسجد تربیت شوند.

وی با بیان اینکه گاه بین عناصر مختلف مسجد مانند امام جماعت، هیأت امناء، پایگاه بسیج و کانون فرهنگی اختلافاتی مشاهده می شود تصریح کرد: اولین ویژگی یک مسجد برتر این است که تمام فعالیت ها در آن برای خدا باشد و همه دارای نیت خالص و انگیزه الهی باشند لذا گاهی اوقات که شاهد اختلاف بین ارکان مختلف یک مسجد هستیم به دلیل آن است که هر کسی می خواهد خودش را مطرح کند.

امام جمعه موقت کاشمر ادامه داد: مسجد باید مرکز وحدت مسلمانان باشد ولی اگر نیت ها خالص ها نباشد هر کدام یکدیگر را تخریب می کنیم و به تدریج سایر مردم هم از مسجد متفرق می شوند.

محمدی همچنین با تأکید بر لزوم توجه مساجد به مسائل روز تصریح کرد: مسجد نباید از طرح مسائل سیاسی جهان اسلام طفره برود چرا که اگر مشکلات جامعه و یا جهان اسلام در مسجد مطرح نشد و یا با ولایت زاویه داشت، آن مسجد یک مسجد در طراز اسلامی نیست.

وی افزود: امام جماعت مسجد به عنوان یک روحانی باید محور این قضیه باشد و همه باید متوجه باشیم که عظمت و امنیتی که امروزه نظام اسلامی دارد در پرتو رهبری های حضرت امام خمینی(ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری است لذا نباید برخی افراد گمان کنند که مسجد محل مباحث سیاسی نیست بلکه مسجد مرکز فرهنگی و سیاسی جهان اسلام است.

امام جمعه موقت کاشمر خاطرنشان کرد: در همه مساجد مکانی به نام محراب وجود که محل حرب است و در حقیقت محل سیاست و پرداختن به مسائل جهان اسلام می باشد ضمن اینکه مسجد باید مکانی برای تعلیم و تربیت جامعه هم باشد.

محمدی همچنین با انتقاد از کم توجهی به احداث مسجد در برخی شهرک های جدید اظهار داشت: متأسفانه گاه یک شهرک مسکونی ساخته می شود و در آخرین مرحله به فکر احداث مسجد آن می افتند در صورتی که باید ابتدا مسجد ساخته شده و سایر قسمت ها بر محور مسجد واقع شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *