یک سوم شرکت کنندگان مسابقات قرآن و عترت استان خراسان رضوی از کاشمر هستند

شهرستان کاشمر در میان سایر شهرستان های استان خراسان رضوی بیشترین شرکت کننده در پانزدهمین مسابقات سراسری قرآن و عترت را دارا می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد روشندل رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: در پانزدهمین مسابقات سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در رشته های حفظ، مفاهیم، تدبر و معارف قرآن و اهل بیت(ع) و در 18 شاخه برگزار شده است شهرستان کاشمر با شرکت 1369 نفر، در بین شهرستان های استان خراسان رضوی از بیشترین شرکت کننده برخوردار بوده است به گونه ای که یک سوم کل شرکت کنندگان این استان متعلق به کاشمر هستند.
وی افزود: از میان ثبت نام کنندگان در این دوره از مسابقات، 298 نفر در رشته حفظ که شامل حفظ یک، سه، پنج، ده و بیست جزء و نیز حفظ کل و همچنین حفظ جزء 30 می باشد شرکت کرده و 1069 نفر نیز در رشته ترجمه و مفاهیم شامل ترجمه سوره صف، اصول عقاید، نهج البلاغه و… و دو نفر هم به صورت آزاد در رشته تدبر ثبت نام کرده اند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر ادامه داد: از شرکت کنندگان در رشته حفظ 270 نفر بالای 12 سال و 28 نفر هم زیر 12 سال هستند که آزمون این 28 نفر به صورت شفاهی برگزار خواهد شد.
روشندل خاطرنشان کرد: از میان ثبت نام کنندگان در پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در کاشمر، 194 نفر در رشته حفظ و 887 نفر نیز در رشته ترجمه و مفاهیم در آزمون کتبی شرکت کردند که به برگزیدگان این آزمون علاوه بر اهداء جوایز، گواهینامه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا خواهد شد.
وی دلیل موفقیت شهرستان کاشمر در جذب تعداد کثیری از فعالان قرآنی برای شرکت در این دوره از مسابقات را استفاده از ظرفیت مؤسسات و مراکز قرآنی این شهرستان عنوان کرد و گفت: هم اکنون در شهرستان کاشمر 7 مؤسسه و مرکز قرآنی فعالیت دارند که با توجه به اقدامات زیربنایی برای توسعه فعالیت های این مؤسسات در کاشمر توانستیم از ظرفیت این مؤسسات و مراکز برای ثبت نام و جذب شرکت کنندگان در مسابقات قرآن و عترت استفاده کرده و رتبه اول استان را در بین سایر شهرستان ها کسب کنیم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر تصریح کرد: در این دوره از مسابقات سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهد قرآن و مکتب حفظ قرآن حضرت زینب(س) کاشمریکی از ده مؤسسه قرآنی برتر کشور در جذب و ثبت نام شرکت کنندگان بوده است.
روشندل خاطرنشان کرد: همچنین برای اولین بار در سطح کشور در این مسابقات در آستانه فرا رسیدن هفته کتاب به تمامی شرکت کنندگان کاشمری، یک جلد کتاب نیز اهداء  گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *