همایش پیاده‌روی 20 هزار نفری حرم تا حرم در کاشمر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش پیاده‌روی حرم تا حرم، صبح امروز، ۳۰ آبان‌ماه همزمان با روز اربعین حسینی و با حضور اقشار مختلف مردم از امامزاده سیدحمزه(ع) تا امامزاده سید مرتضی(ع) در شهرستان کاشمر، دومین شهر زیارتی استان برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر با بیان اینکه اربعین، بزرگ‌ترین گردهمایی مسلمانان جهان است، اربعین امام حسین(ع) را قطعه‌ای برجسته از تاریخ دینی ما عنوان کرد که به یاد مصائب اهل بیت و بازگشتشان به کربلا، آن را گرامی می‌داریم.
حجت‌الاسلام طباطبایی در ادامه بیان کرد: اربعین امام حسین(ع) چشمه جوشان تفکّر عاشورایی، اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ زلال انقلابی است.
وی با اعلام اینکه بزرگداشت اربعین در واقع برای فراموش نکردن عاشورا است، بیان کرد: درس بزرگ اربعین حسینی، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهادت در برابر توطئه‌های دشمنان است.
امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه فلسفه اصلی حرکت حضرت اباعبدالله(ع)، احیای اسلام بود، اظهار کرد: در منطق امام حسین(ع) وقتی دین در خطر قرار بگیرد، طبیعتاً فدا کردن جان و آبرو هم توجیه پیدا می‌کند و این همان راهی است که از آن به عنوان مسیر عزت و کرامت حسینی یاد می‌شود.
وی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز را استفاده از عبرت‌های عاشورایی دانست و افزود: در واقعه عاشورا و زندگی امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان مباحثی وجود دارد که در زندگی و جامعه امروز ما مورد غفلت واقع شده که بهتر است این مباحث با استفاده از فرصت ایام محرم و صفر برای مردم بازگو شود.
حجت‌الاسلام طباطبایی در ادامه با اعلام اینکه در زیارت اربعین، ارزش‌های انسانی امام حسین(ع) تبلور می‌یابد، گفت: زیارت اربعین، نوعی اعلام مقاومت در برابر چالش‌ها و تهدیدها است که خادمان حسینی، اصحاب موکب‌ها و زائران حسینی آن را در جریان این پیاده‌روی معنوی متجلی می‌کنند.
وی در ادامه با تأکید بر دینداری همراه دین‌مداری، گفت: دیندار فقط در حفظ دین خود تلاش می‌کند ولی دین‌مدار، خود را فدای دین می‌کند.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه فقط داشتن دین کافی نیست بلکه باید خود را فدای دین کرد، افزود: کسانی که امام حسین(ع) را تنها گذاشتند، دین‌دار بودند اما دین‌مدار نبودند.
وی با اعلام اینکه باید خود را فدای امام و رهبری کرد و از امام خود اطاعت و تبعیت کرد، بر استکبارستیزی همراه با شناخت دشمن تأکید کرد و گفت: هیچگاه نباید به دشمن اعتماد کرد.
امام جمعه کاشمر با بیان اینکه عدم اعتماد به دشمن موجب می‌شود که ملت عزیز بماند، عنوان کرد: زمانی که به دشمن و استکبار تکیه کنیم، آن زمان، نقطه شروع بیچارگی و بدبختی ما خواهد بود.
وی پیاده‌روی در اربعین حسینی را جزو شعائر دین دانست و اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین همچون خواری در چشم دشمنان اسلام است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *