نخستین فرودگاه سبک بخش خصوصی کشور در کاشمر گشایش یافت

هم‌زمان با هفتم دسامبر روز جهانی هواپیمایی، نخستین فرودگاه سبک بخش خصوصی کشور در کاشمر گشایش یافت

در آئین افتتاح و بهره‌برداری از فرودگاه سبک کاشمر که تعدادی از مسؤولان شهرستان و جمعی از خلبانان و علاقه‌مندان به رشته هوانوردی حضور داشتند، مدیر شرکت کاویان پرواز ترشیز در گزارشی با اشاره به این‌که عملیات ساخت این مجموعه از اسفندماه سال ۹۳ در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار آغازشده است گفت: با احداث برج مراقبت، آشیانه و ساختمان اداری با ۲ هزار مترمربع زیربنا و باند پرواز درمجموع ۸۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

«محمدرضا کاویانی» با اشاره به این‌که این فرودگاه هفتمین و بزرگ‌ترین فرودگاه فوق سبک کشور است، ابراز داشت: با توجه به طول هزار و ۴۰۰ متری باند با عرض ۲۲ متر، امکان فرود هواپیمای سبک نیز در این مجموعه وجود دارد.

مدیر شرکت کاویان پرواز ترشیز با تأکید بر این‌که کد چهارحرفی OIMQ از سوی سازمان جهانی بین‌المللی هوایی برای این فرودگاه در نظر گرفته‌شده است یادآور شد: این کد اختصاصی فرودگاه کاشمر است که در تمام دنیا به رسمیت شناخته می‌شود.

وی با بیان این‌که به لحاظ رشد روزافزون صنعت هوانوردی و خلبانی و فراگیر شدن هوانوردی عمومی، کمبود مراکز آموزش خلبانی بسیار محسوس است تصریح کرد: فعالیت این فرودگاه در حال حاضر تفریحی است و در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی نیز خواهیم بود.

گفتنی است نخستین فرودگاه سبک بخش خصوصی کشور در کیلومتر ۳ جاده کاشمر افتتاح شد و در اولین روز فعالیت تعدادی از مسؤولان به‌صورت نمادین با سوارشدن بر هواپیماهای دو نفره دقایقی بر فراز شهر پرواز کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *