پرداخت تسهیلات به ۷۲۹ کاشمری در حوزه اشتغال و ازدواج

محمود مجیدی عصر ۲۳ فروردین ماه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کاشمر که در محل فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه این صندوق با رویکرد حمایت از جوانان در حوزه ازدواج و اشتغال و به عنوان حامی کسب و کارهای خرد و کوچک توانسته فعالیت های خوبی داشته باشد، گفت: در سال گذشته در حوزه اشتغال و ازدواج به ۱۱۱ نفر با مبلغ ۲۰ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه از این مبلغ ۵۱ نفر با اعتبار ۵ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال در بخش ازدواج و ۶۰ نفر با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال در حوزه اشتغال بوده است، بیان کرد: کل اشتغال زایی طرح های صندوق کارآفرینی و امید در سال گذشته ۸۱ نفر و تعدادن ظارت اشتغالی انجام شده را ۲۳۱ نفر اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه در دولت تدبیر و امید به ۷۲۹ نفر در حوزه اشتغال و ازدواج به مبلغ ۶۸ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است، افزود: در بخش ازدواج ۴۰۷ نفر به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال و در حوزه اشتغال به ۳۲۲ نفر به مبلغ ۵۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت برای ۴۴۷ نفر  شغل ایجاد شده و ۱۱۲۲ فقره نظارت اشتغال انجام شده است، گفت: در سال جاری تاکنون تسهیلات اعلام نشده است.

رییس صندوق کارآفرینی و امید شهرستان کاشمر با بیان اینکه اولویت پرداخت تسهیلات در سال جاری حمایت از پتانسیل های شهرستان و تسهیلات بخش پشتیبان، کارآفرینی و نمایندگی های برند است، اظهار کرد: تسهیلات به تمامی ثبت نام کنندگان زوج های جوان در سایت پرداخت شده است.

در ادامه معاونت جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه جهاد کشاورزی توانسته در شهرستان بیشترین ثبت اشتغال را به خود اختصاص دهد، گفت: در این مدت جذب یک میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومان به بخش مکانیزاسیون، با اشتغال ثابت ۳۵ نفر، جذب تسهیلات رونق تولید بهین یاب با ۴ میلیارد تومان و ۲۰۰ تفر ثبت اشتغال، جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی در مناطق برخوردار شامل سرمایه ۳۰۰ میلیون تومان و سرمایه در گردش ۴۰۰ میلیون تومان با ثبت اشتغال ۱۶ میلیون تومان انجام شده است.

حسین مودب همچنین از صدور ۱۰۲ پروانه مشاغل خانگی خبر داد و افزود: ۳۰ نفر در مرحله اول معرفی شده اند که ۱۵ نفر اشتغالزایی داشته اند.

وی همچنین به جذب تسهیلات سرمایه در گردش زراعت و باغداری در صندوق توسعه ملی برای مناطق محروم با ۱۷۰ میلیون تومان جهت ۳۱ نفر اشتغال ثابت اشاره کرد و گفت: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار  در ۱۹۰ هکتار و لوله گذاری ۷ کیلومتر اجرا شده است.

مودب با بیان اینکه در زمینه سیستم های استخر و لوله گذاری بیش از ۳ هزار اشتغال موقت داریم عنوان کرد: بدون شک در سال جاری اگر تسهیلات بیشتری به بخش کشاورزی تخصیص دهند قدرت جذب بیشتری خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی از سایر بخش ها محرومتر است، بیان کرد: با توجه به سرمازدگی و خشکسالی که داشته ایم هرچه تسهیلات به این افراد داده شود اشتغال بیشتری ایجاد خواهد شد و رونق اشتغال نیز بهتر می شود.

در ادامه کارشناس حوزه اشتغال کمیته امداد کاشمر با بیان اینکه در سال گذشته ۸۴ درصد اعتبارات این نهاد جذب شد، که سال ۹۴ این رقم تنها ۴۶ درصد بوده است، گفت: در سال گذشته به ۸۰ طرح قالیبافی و ۲۴۰ طرح خدماتی و صنفی تسهیلات پرداخت شده است.

محمد حسن زاده محمد با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۴۷ آموزش بلند مدت برگزار شده است، همکاری بانک ها را بسیار خوب ارزیابی کرد.

همچنین اعتبارات تخصیصی سال ۹۵ اداره بهزیستی کاشمریک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده که بین ۸۰ نفر از واجدین شرایط توزیع شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *