تئاتر باید به یک ضرورت فرهنگی تبدیل شود/ پیشگیری از آسیب‌ها و ارتقای کیفیت زندگی با توسعه هنر تئاتر در جامعه

جانشین فرمانده سپاه کاشمر با تأکید بر این‌که تئاتر بایستی به یک ضرورت فرهنگی در جامعه تبدیل شود، گفت: توسعه هنر تئاتر در جامعه نقش مهم و اثرگذاری در پیشگیری از آسیب‌ها و ارتقای کیفیت زندگی دارد.
مسعود رحیمی مقدم
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مسعود رحیمی‌مقدم در نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی جشنواره منطقه‌ای تئاتر میثاق در سالن جلسات فرمانداری کاشمر اظهار داشت: انسان همواره در هنر تئاتر و نمایش دوست دارد که سنت‌ها زنده شود بنابراین تئاتر می‌تواند بهترین هنر برای فرهنگ‌سازی و تبیین جایگاه دین در جامعه باشد.

وی با ابراز تأسف از این‌که در جامعه فعلی یکسری موضوعات به دغدغه تبدیل‌شده است، افزود: افرادی خواهند توانست این دغدغه‌ها را برطرف کنند که دغدغه داشته باشند بنابراین هنر و هنرمندان مناسب‌ترین گزینه در این زمینه به شمار می‌روند.

جانشین فرمانده سپاه کاشمر با اشاره به این‌که همواره یک مدیر برای یک تصمیم از یک ردیف اعتباری و جایگاهی مشخص استفاده می‌کند اما هنرمندان بادل و قلبشان وارد کار می‌شوند، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد برای حل یک موضوع در جامعه نیازمند یک جایگاه خاص هستند اما هنرمندان بعضاً نه‌تنها به خاک صحنه راضی هستند بلکه این دغدغه رادارند که چگونه واژه‌ای را که مدنظر مخاطب و جامعه است را معرفی کنند.

وی با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از هنرمندان توسط آحاد جامعه ابراز داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات و فعالیت‌های خوبی در سطح شهرستان در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام‌شده است و قدم‌های خوبی در راستای توسعه و پیشرفت هنر و ترویج فرهنگ برداشته‌شده است.

رحیمی بابیان این‌که بسیاری از اتفاقات و رویدادهایی که در جامعه اتفاق می‌افتد با زبان هنر و ساخت آثار هنری ماندگار و جاودان می‌ماند، بیان داشت: در این راستا باوجود این‌که نقطه آغازین برگزاری جشنواره تئاتر میثاق از بسیج هنرمندان بوده است همچنان در این راه حامی هنرمندان خواهیم بود و از این رویداد هنری حمایت می‌کنیم تا اثرات مثبت این حرکت به جامعه تزریق شود.

در ادامه مدیر کانون بسیج هنرمندان کاشمر نیز با ابراز خرسندی از برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر میثاق به‌صورت منطقه‌ای و با حضور 5 استان کشور گفت: خوشحالیم نهالی که توسط بسیج هنرمندان کاشمر غرص شده، امروز به یک درخت تبدیل‌شده است به‌طوری‌که پله‌های ترقی برای معرفی این جشنواره یکی پس از دیگری طی شد و سال آینده شاهد برگزاری این جشنواره به‌صورت منطقه‌ای خواهیم بود.

علیرضا قربان‌زاده با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات چشمگیر هنرمندان عرصه نمایش کاشمر که در سایه همراهی و حمایت‌های مجموعه‌های مختلف شهرستان اقدامی ارزشمند در این راستا انجام دادند، یادآور شد: مجموعه بسیج هنرمندان کاشمر همچون ادوار مختلف جشنواره آماده همکاری و همراهی در امر برگزاری هفتمین جشنواره در سال آینده است.

مدیر کانون بسیج هنرمندان کاشمر با اشاره به این‌که در راستای اهداف و وظایف محوله از مجموعه هنرمندان کاشمر در حد توان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: هنر و فرهنگ برای ارتقا نیازمند ابزارها و زیرساخت‌هایی است در همین راستا تلاش می‌کنیم شرایط و زمینه را برای فعالیت هنرمندان و هنرنمایی آنان در رشته‌های مختلف فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *