تکمیل جداسازی آب شرب از غیرشرب کاشمر نیازمند 1 میلیارد تومان اعتبار است

در جلسه شورای شهر کاشمر عنوان شد؛
تکمیل جداسازی آب شرب از غیرشرب کاشمر نیازمند 1 میلیارد تومان اعتبار است

مسئول کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کاشمر تکمیل پروژه جداسازی آب شرب از غیرشرب برای فضای سبز کاشمر را نیازمند تخصیص بیش از یک میلیارد تومان اعتبار دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛، حسن اعمی امروز در جلسه شورای شهر کاشمر اظهار داشت: در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کاشمر کارگروه‌هایی بر اساس نیاز و ضرورت‌های موجود تشکیل شده است که از آن جمله می‌توان به کارگروه‌های حمل و نقل و ترافیک، مدیریت بحران، فضای سبز، خدمات شهری، مبلمان شهری، معماری و عمران، مدیریت منابع، توافقات، پژوهش‌ها و زیرساخت و نیز شهر هوشمند اشاره کرد.

وی ادامه داد: خروج از عملکرد تک محوری، تخصصی کردن امور مدیریت شهری، استفاده از نخبگان بومی و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری از اهداف تشکیل کمیسیون برنامه و بودجه می‌باشد که در همین راستا تاکنون جلسات متعددی در کارگروه‌های مختلف این کمیسیون برگزار شده است.

مسئول کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کاشمر تأکید کرد:‌ حرکت به سمت هوشمندسازی حمل و نقل، تعیین تعدادی از تاکسی‌های درون شهری برای خدمات‌رسانی به نقاط کور و درخواست از راهنمایی و رانندگی برای کنترل ورودی‌های شهر به منظور ممانعت از ورود مسافربران شخصی به داخل شهر از جمله مصوبات کارگروه حمل و نقل این کمیسیون بوده است ضمن اینکه در کارگروه ایمنی و بحران نیز با هدف افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری شهر کاشمر مصوباتی همچون شناسایی مخاطرات موجود در کاشمر، دسته‌بندی مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی و همچنین نوشتن پروتکل برای هر کدام از مخاطرات به تصویب رسیده است.

اعمی گفت: همچنین در کارگروه فضای سبز کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کاشمر عنوان شد که هم‌اکنون سی درصد از فضای سبز کاشمر با آب شرب آبیاری می‌شود و لازم است جهت اصلاح این بخش برنامه‌ریزی لازم انجام شده و اعتبارات مورد نیاز تخصیص پیدا کند.

این عضو شورای شهر کاشمر افزود: از آنجا که تکمیل جداسازی آب شرب از غیرشرب برای آبیاری فضای سبز کاشمر بیش از یک میلیاد تومان هزینه در بردارد لازم است در تنظیم بودجه سال آتی شهرداری کاشمر مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در این کارگروه مقرر شد شهروندانی که با هزینه خودشان در مقابل منازل اقدام به ایجاد فضای سبز کرده‌اند مورد تقدیر و تشویق واقع شوند ضمن اینکه شهرداری نیز موظف است برای تهیه گل و گیاه مورد نیاز فضای سبز کاشمر ابتدا از تولیدکنندگان گل و گیاه در همین شهرستان خریداری انجام دهد.

اعمی موضوع طراحی نرم‌افزار جامع گردشگری کاشمر برای سیستم عامل اندروید را از مصوبات کارگروه شفافیت و شهر هوشمند و همچنین شناسایی وضعیت موجود مبلمان شهری و تدوین چشم‌انداز زیباسازی شهری متناسب با وضعیت فرهنگی شهر کاشمر را از مصوبات کارگروه زیباسازی و مبلمان شهری کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کاشمر عنوان کرد.

شایان ذکر است در بخش دیگری از این جلسه یک عضو شورای شهر خواستار توجه ویژه به بهبود وضعیت پیاده‌روهای کاشمر و ترویج فرهنگ پیاده‌روی در این شهر شد.

در ادامه این جلسه احمد غزنوی اظهار داشت: متأسفانه در بسیاری از عقب‌نشینی‌هایی که در خیابان‌های شهر انجام می‌شود شاهد تعریض خیابان و کاهش عرض پیاده‌روها هستیم در صورتی که پیاده‌روها باید جدی گرفته شود چرا که پیاده‌روی آثار روانی، اجتماعی و بهداشتی فراوانی دارد لذا باید نسبت به بهبود و زیباسازی پیاده‌روها اقدام شود تا مردم از پیاده راه رفتن در خیابان‌های شهر احساس آرامش کنند.

شهردار کاشمر هم در این رابطه گفت: پیاده‌مداری و توجه به پیاده‌روسازی امروزه در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و به همین منظور طرح ویژه‌ای برای خیابان امام خمینی(ره) کاشمر پیش‌بینی شده است که بعد از بررسی‌های لازم اجرایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *