مراسم یادواره چهار سردار شهید و شهدای عملیات کربلای 4 و 5 کاشمر برگزار شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ امروز مراسم یادواره چهار سردار شهید و شهدای عملیات کربلای 4 و 5 کاشمر با حضور مسئولین و استقبال گسترده‌ی مردم ولایتمدار شهرستان در زیارتگاه شهید مدرس(ره) برگزار شد.

حسین غفوری در این مراسم اظهار داشت: عملیات کربلای پنج که در منطقه شلمچه آغاز شده بود به مدت 45 روز به طول انجامید و از این عملیات به عنوان پرهزینه‌ترین و گسترده‌ترین و پرتلفات‌ترین عملیات جنگ و به عنوان آغازی بر پایان جنگ ایران و عراق یاد می‌کنند.

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا نزد خداوند قرب دارند و عزیز هستند گفت: شمر ذی‌الجوشن روزی جانیاز جنگ صفین بود؛ اما عاقبتش نتیجه‌ی دنیا طلبی و لقمه حرام بود و امیدوارم که از این دوره فتنه‌ها با کمک شهدا نجات پیدا کنیم و عاقبتمان به خیر شود.

وی افزود: شلمچه نزدیکترین و بهترین راه اتصال به خدا است و رزمندگان و جوانان کشورمان نگذاشتند که حرف امام(ره) به زمین بماند و موانع و دژهای پیچیده و هلالی شکل و مدرن دشمن را یکی پس از دیگری شکستند و دنیا را متحول کردند و در مخیله ارتش عراق و طراحان اسرائیلی نبود که جوانان ما از این استحکامات رد شوند.

غفوری بیان داشت: در سال 65 بعد از عملیات والفجر 8 سال 64 که فاو را تصرف کردیم برای اینکه سرنوشت جنگ را معلوم کنیم عملبات کربلای 5 با رمز یا زهرا (ص) طراحی شد که آزادسازی شلمچه و تهدید شهر بصره عراق توانست در سرنوشت جنگ تأثیرگذار باشد.

وی در اهمیت این عملیات ابراز کرد: به فرموده‌ی مقام معظم رهبری «شب‌های عملیات کربلای5، شب‌های قدر این انقلاب است و انس با آن باعث وارسته شدن می باشد، هر کس آن عملیات را فراموش کند نامش از اردوگاه انقلاب قلم خواهد خورد؛ لذا باید این حادثه بزرگ را زنده نگه داریم».

راوی دفاع مقدس گفت: یک محقق و پژوهشگر فرانسوی که در رابطه با جنگ‌ها پژوهش می‌کرد به ایران آمده بود و مشتاق تحقیق در شلمچه می‌شود که چرا در دنیا عملیات کربلای 5، اینقدر پیچیده است و وقتی که موفق شد به سرزمین شلمچه وارد شود می‌گفت این چه زمینی است؟! این زمین با آدم حرف می‌زند!

وی ادامه داد: این محقق فرانسوی که مسیحی بود می‌گفت: اگر تنها یک وجب از این زمین در فرانسه داشتیم نشان می‌دادیم که چه زیارتگاهی می‌ساختند و در پایان گفته بود: آرزو دارم به عنوان محقق و پژوهشگر جنگ که 20 سال در این خصوص تحقیق کردم یک هفته با پای برهنه در این زمین راه می‌رفتم و با این زمین حرف می‌زدم.

راوی دفاع مقدس با تأکید به اینکه به شهدا متوسل شویم و بخواهیم که ما را کمک کنند بیان داشت: یک دختر مسیحی از دانشگاه تبریز که موفق شده بود منطقه شلمچه را زیارت کند گفته است: بعد از 22 سال عمر تازه فهیمده‌ام که انسانیت یعنی چه؟! و زندگی یعنی چه؟!

وی یادآور شد: بنابراین از شهدا بخواهیم که دستمان را بگیرند و راهشان را ادامه دهیم؛ چراکه شهدا ستارگان درخشانی هستند که راه را به ما نشان می‌دهند.

لازم به ذکر است یادواره چهار سردار شهید کاشمر (شهیدان سید حسن فلاح هاشمیان، سید علیرضا قوام، محمد یزدانی و محمد علی صادقی) و شهدای عملیات کربلای 4 و 5 با همکاری و همت حوزه مقاومت بسیج حضرت نبی اکرم (ص) سپاه کاشمر، بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، آستان قدس، مؤسسه قرآن و عترت سردار شهید علیرضا عاصمی، مؤسسه فرهنگی ریحانه ولایت، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان، هیئت فرهنگی مذهبی شهدای گمنام و جبهه‌ی فکری فرهنگی انقلاب اسلامی کاشمر برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *