اختصاص 950 میلیون تومان اعتبار به پروژه 10 ساله استخر سرپوشیده کاشمر

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر از اختصاص 950 میلیون تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه استخر سرپوشیده اداره ورزش و جوانان این شهرستان در سال جاری خبر داد.
مهدی برامکی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی برامکی در گفتگو با کاشمربصیر در مورد پروژه‌های استخر در کاشمر گفت: ما هم اکنون چند پروژه استخر بلاتکلیف داریم که یکی از آن‌ها با عنوان مجموعه تفریحی و آبی توسط بخش خصوصی در حال انجام است که بیشتر مجوز‌های آن صادر شده است و همچنین یک پروژه شخصی نیز در منطقه شهرک وجود دارد که زمین را از دولت گرفته و با اعتبار شخصی خود در حال انجام است و هم اکنون در مرحله اسکلت می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین سه پروژه استخر نیز متعلق به ناحیه مقاومت بسیج، اداره ورزش و جوانان و اداره آموزش و پرورش کاشمر در حال احداث است که برای تکمیل نیاز به اعتبار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر تأکید کرد: اخیراً استان به ما اعلام کردند که مبلغ 500 میلیون تومان قرار است به کاشمر اختصاص پیدا کند، بنابراین از ما خواستند که برای جذب این اعتبار، پروژه معرفی کنیم و ما با بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که چنانچه این مبلغ را به یک پروژه اختصاص دهیم نتیجه بهتری خواهد داشت تا اینکه به چند پروژه اختصاص پیدا کند و لذا این مبلغ را برای تکمیل استخر اداره ورزش و جوانان در نظر گرفتیم.

برامکی اظهار داشت: با اختصاص این 500 میلیون تومان و همچنین با 450 میلیون تومانی که در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به این استخر تعلق گرفته بود اگر تخصیص پیدا کند شاهد ایجاد تحولی در اجرای این پروژه که هم اکنون طرف قرارداد آن به عنوان دستگاه اجرایی، اداره کل راه و شهرسازی است خواهیم بود.

وی افزود: این حداقل کاری بود که ما می‌توانستیم انجام دهیم تا به جای اینکه اعتبارات در پروژه‌های مختلف تقسیم شود و هیچ کدام هم به جایی نرسد، همه را به یک پروژه اختصاص دهیم تا به مرحله قابل قبولی برسد و اگر این مبالغ تخصیص پیدا کند پروژه استخر سرپوشیده اداره ورزش و جوانان از این حالت متروکه خارج شده و به مرحله نازک‌کاری خواهد رسید و حدود یک میلیارد تومان دیگر تجهیزات مورد نیاز مانند تجهیزات سرمایشی، گرمایشی و غیره هزینه خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمریادآور شد: حدود 10 سال است که این پروژه با پیشرفت فیزیکی حدود 30 تا 35 درصد متوقف مانده است و تاکنون حدود یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مصوبی که امسال به این پروژه اختصاص یافت شاهد تکمیل هر چه سریع‌تر آن باشیم.

برامکی ادامه داد: پروژه استخر متعلق به ناحیه مقاومت بسیج از محل منابع داخلی سپاه در حال احداث است و از منابع دولتی نیست و تا به حال کاسه استخر احداث شده و حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و استخر آموزش و پرورش هم فقط سازه آن سرپا شده و با پیشرفت در حد 20 درصد همچنان بلاتکلیف مانده است.

وی تصریح کرد: ورزش شنا از ورزش‌های مورد علاقه در بین مردم کاشمر است و هم اکنون با فعالیت تنها یک استخر متعلق به بخش خصوصی شاهد کمبودها و مشکلاتی برای علاقمندان به شنا هستیم و لذا لازم است با احداث چند استخر دیگر در شهرستان، ضمن ایجاد فضای رقابتی جهت ارائه خدمات بهتر، بتوانیم پاسخگوی علاقمندان به ورزش شنا و همچنین کسانی که نیاز به آب‌درمانی دارند باشیم.

برامکی گفت: امیدواریم حداقل با تکمیل پروژه استخر اداره ورزش و جوانان،‌ بخشی از نیاز مردم شهرستان کاشمر و به ویژه جوانان در این حوزه مرتفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *