دستگیری فردی در کاشمر که با هویت جعلی در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالب غیر اخلاقی میکرد

انتشار مطالب غیراخلاقی در کاشمر

فرمانده انتظامی کاشمر از دستگیری فردی که در فضای مجازی با نام و مشخصات جعلی اقدام به انتشار اکاذیب و مطالب غیر اخلاقی می کرد خبر داد.

انتشار مطالب غیراخلاقی در کاشمرسرهنگ ” ابوالقاسم باقری” فرمانده انتظامی کاشمر در تشریح این خبر گفت: خانمی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت فردی ناشناس با نام و مشخصات و عکسهای او در فضای مجازی و شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به انتشار عکس های شخصی، اکاذیب و مطالب غیر اخلاقی می کند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و مشکلات حیثیتی که برای این زن جوان بوجود آمده بود موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا کاشمر قرار گرفت.

سرهنگ باقری گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام تحقیقات گسترده و رصد فضای مجازی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی با انجام یک عملیات غافلگیرانه، وی را دستگیر و به مقر پلیس فتا انتقال بدهند.

سرهنگ باقری ادامه داد: متهم ۲۹ ساله به نام ” باقر” در ابتدا منکر بزه انتسابی بود ولی با توجه به مشاهده قرائن و شواهد ارائه شده توسط پلیس ناچار لب به اعتراف گشود و بیان داشت: حدود ۵ سال قبل با برادر این خانم دوست بودم و او سیم‌کارتی را به رسم امانت به من داده بود. اما زمانی که از من درخواست می کرد سیم
کارت را به او برگردانم به دروغ گفتم سیم کارت مفقود شده است.

مرد جوان با سوء استفاده از این سیم کارت که متعلق به خواهر دوستش بوده اقدام به عضویت در شبکه اجتماعی تلگرام با هویت این خانم جوان کرده و با این تصور که به هیچ عنوان این سیم کارت قابل رد یابی نیست به طور آزادانه اقدام به انتشار مطالب مختلف در شبکه اجتماعی تلگرام کرده است.

فرمانده انتظامی کاشمر با اشاره به تحویل این متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: برای فضای مجازی همانند فضای حقیقی جرائمی تعریف شده است ودر محاکم قضایی با مجرمان این فضا برخورد قضایی جدی صورت می پذیرد.
بنابراین کاربران فضای مجازی بایستی متوجه این موضوع باشند و از انجام کارهایی که باعث تضییع حقوق دیگران و یا جریحه دار شدن احساسات مردم می شود به شدت خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *