مشارکت 2 میلیارد تومانی روستاییان بخش مرکزی کاشمر در اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید چیتی در گفتگو با کاشمربصیر، اظهار کرد: توسعه روستایی، از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است و در این راستا، همکاری و مشارکت مردم در امور روستا یک عامل کلیدی به حساب می‌آید.

سعید چیتی بخشدار مرکزی کاشمربخشدار مرکزی کاشمر ادامه داد: توانمندسازی روستاها با حضور و مشارکت روستاییان امکان‌پذیر است و به طور قطع مشارکت روستاییان در آبادانی و توسعه روستاها، نتیجه مطلوب و بهتری خواهد داشت، بنابراین در بخش مرکزی در جلب مشارکت مردم در پروژه‌ها و اداره امور روستا، موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: به منظور همراه ساختن مردم و توسعه مشارکت مردمی در بهبود وضعیت روستاهای بخش مرکزی کاشمر، در کنار دهیاری و شورای اسلامی در تمام روستاها، مجمع خیرین با محوریت آبادانی روستا تشکیل شده است و توانستیم گام‌های مؤثری در جذب مشارکت روستاییان برداریم.

بخشدار مرکزی کاشمر ادامه داد: در همین راستا مردم و خیرین روستاهای مختلف بخش مرکزی کاشمر در اجرای پروژه‌های عمرانی، حوزه فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی و همچنین در اهداء زمین با نیت‌های مختلف همراهی بسیار خوبی داشته‌اند به گونه‌ای که در مجموع، میزان کمک و مشارکت خیرین و اهالی روستاها در سال جاری تا کنون در حدود دو میلیارد تومان بوده است.

چیتی افزود: مشارکت مردمی در اجرای پروژه‌های عمرانی روستاهای بخش مرکزی 766 میلیون و 100 هزار تومان، مشارکت مردمی در حوزه آموزشی، فرهنگی و ورزشی 504 میلیون و 550 هزار تومان و ارزش زمین‌های اهدایی در روستاها 695 میلیون و 750 هزار تومان بوده است.

وی تأکید کرد: همچنین سهم اعتبارات دولتی روستاهای بخش مرکزی کاشمر در سال جاری 2 میلیارد و 113 میلیون و 105 هزار تومان بوده است که با توجه به کمک‌ها و مشارکت مردمی باید گفت جمع اعتبارات هزینه شده در روستاهای بخش مرکزی کاشمر در سال 96 مبلغ 4 میلیارد و 79 میلیون و 735 هزار تومان است.

بخشدار مرکزی کاشمر گفت: اهدای زمین‌ توسط خیرین جهت مشارکت در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی در روستاهای رزق‌آباد، فرح‌آباد، مغان، تل‌آباد، تربقان، فروتقه و زنده‌جان انجام شده است.

چیتی یادآور شد: مشارکت اهالی در اجرای عقب‌نشینی و توسعه معابر از دیگر همراهی‌هایی بوده است که مردم روستاهای رزق‌آباد، قوژد، عشرت‌آباد، نای، تربقان، فدافن، محمدیه، ممرآباد، عارف‌آباد، فرح‌آباد، اسحاق‌آباد، تل‌آباد، فرگ، فروتقه و سرحوضک به ارزش بیش از 400 میلیون تومان انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین مشارکت اهالی در اجرای فعالیت‌های عمرانی همچون آسفالت، زیرسازی و غیره در روستاهای رزق‌آباد، محمدیه، مغان، جردوی، حاجی‌آباد، کسرینه، زنده‌جان، ممرآباد، قوچ‌پلنگ، عشرت‌آباد، قوژد، تربقان، فروتقه، سرحوضک، عارف‌آباد، فدافن و فرگ با ارزش 365 میلیون و 400 هزار تومان صورت گرفته است.

بخشدار مرکزی کاشمر اظهار داشت: مشارکت مردمی در حوزه فعالیت‌ها و طرح‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی نیز در روستاهای قوژد، محمدیه، جردوی، فرشه، کسرینه، نای، رزق‌آباد، تربقان، گندم‌بر، سرحوضک، فروتقه و حاجی‌آباد با ارزش بیش از 504 میلیون تومان انجام شده است.

چیتی تصریح کرد: در کنار پیگیری برای افرایش مشارکت مردم در روستاها، تلاش کرده‌ایم مشارکت‌ها را در روستاهای بخش مرکزی، نظام‌مند و همه‌جانبه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *