آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان کاشمر

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشمر از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان کاشمرخبر داد .

دکتر مجتبی قائمی گفت:این طرح هر ساله در آستانه نوروز با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و به منظور نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ارایه مطلوب خدمات بهداشتی همزمان با سراسر کشوراجرا می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر خاطرنشان کرد: این طرح به منظور کنترل تمام فعالیت‌های بهداشت محیطی از جمله نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و برخورد با فروشندگان دوره گرد در طول شبانه روز با حضور ۲۵ نفر اعضای تیم بازرسی و اداری، بطور متوسط روزانه در قالب سه تیم بازرسی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی کاشمر از ۱۵ اسفند تا نیمه فرودین ماه فعالیت دارند.

معاون امور بهداشتی کاشمر افزود: بازدیدها و نظارت ها از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی، رستورانها، اماکن عمومی، آجیل و شیرینی فروشی‌ها،‌ترمینال ها، اماکن بین‌راهی و آرامگاه‌ها از ساعت هشت صبح تا هشت شب خواهد بود.

سید علی سیادتی مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه ‌ای مرکز بهداشت کاشمر گفت: قنادی‌ها، خشکبار و آجیل فروشی‌ها، اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها، مراکز اقامتی و اماکن حساس از جمله اماکنی هستند که در این ایام بیشتر مورد بازدید کارشناسان قرار می‌گیرند.

مسوول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت کاشمر گفت: نظارت بر کلیه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این شهرستان به صورت حداقل هر ۱۵ روز یک بار و جمعاً دو بار در طول اجرای برنامه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح تشدید نوروزی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با واحد متخلف به طور قاطع برخورد قانونی می‌شود.

سیادتی از همه مردم خواست، از خرید مواد غذایی ازفروشندگان دوره گرد و دست فروشانی که آجیل و برخی از محصولات را با وانت بارها به فروش می‌رسانند، خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در طول این ایام مراکز متخلف را به سامانه ۱۹۰ به واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت کاشمر واقع در ابتدای خیابان چمران معرفی ‌کنند تا بازرسین ما در اسرع وقت به مورد شکایت شده رسیدگی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *