باند 6 نفره جستجوگر اشیای عتیقه در کاشمر دستگیر شدند

فرمانده سپاه کاشمر از دستگیری و انهدام باند 6 نفره جستجوگر اشیای عتیقه در این شهرستان خبر داد.

علیرضا سازگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر انجام حفاری دریکی از روستاهای کاشمر برای پیدا کردن اشیای عتیقه، بلافاصله موضوع در دستور کار تیم عملیات اطلاعات سپاه قرار گرفت.

وی بابیان اینکه بر اساس رصد اطلاعاتی انجام‌شده، مشخص شد، افرادی با انجام حفاری به دنبال کشف اشیای عتیقه هستند، یادآور شد: در این راستا، پس از اقدامات اطلاعاتی و شناسایی افراد با هماهنگی انجام‌ شده با مقام قضایی، تیم عملیات دستگیری اطلاعات سپاه در یک عملیات ضربتی 6 نفر را دستگیر کردند.

فرمانده سپاه کاشمر با تأکید بر اینکه بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی انجام هر گونه عمل حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اشیاء عتیقه و آثار تاریخی مطلقاً ممنوع و مرتکب به حبس از 6 ماه تا سه سال محکوم می‎شود، خاطرنشان کرد: از ناحیه افراد دستگیر شده، تعدادی اشیای قیمتی کشف و ضبط شد که به‌منظور ارزش‌گذاری اشیا تحویل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شد.

سازگار با اشاره به اینکه 6 جستجوگر اشیای عتیقه پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، ادامه داد: شهروندان می‌توانند اخبار و گزارش‌های خود را به‌صورت شبانه‌روزی از طریق تلفن ستاد خبری 114 اطلاع تا در اسرع وقت نسبت به بررسی و اقدام لازم آن اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *