مؤمنان از فضیلت و برکات ماه رجب غافل نشوند

امام‌جمعه کاشمر با تأکید بر این‌که ضرورت دارد مؤمنان از فضیلت و برکات ماه رجب غافل نشوند گفت: ماه رجب، ماه استغفار، توبه و ریزش رحمت الهی بر سر بندگان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی امروز در آخرین خطبه نماز جمعه کاشمر در سال جاری در مصلی این شهر با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع) به‌تمامی دوستداران، ارادتمندان و شیعیان به خاندان اهل‌البیت عصمت و طهارت اظهار داشت: اول رجب نیز سالروز ولادت این امام همام است بنابراین با توجه به سفارش امام هادی(ع) مبنی بر این‌که دوستداران اهل‌البیت همچنان که در غم‌ها و غصه‌های ما عزادار هستند در شادی و خوشحالی ما نیز شریک و شاد هستند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رجب، این ماه را فرصت مناسبی برای کسب فضیلت و برکت دانست و تأکید کرد: هر فردی که از فضیلت و برکات این ماه غفلت کند متضرر زیان بزرگی شده است.

امام‌جمعه کاشمر بابیان این‌که فردی که ماه رجب را درک و بشناسد در روز قیامت جزو رجبیون قرار خواهد گرفت، ابراز داشت: رجب، ماه فرصت، فضیلت و برکت است بنابراین باید مراقب باشیم که سرگرمی‌های نوروز و دیدوبازدیدها منجر به این نشود که از فضیلت‌ها و فرصت‌های این ماه غافل شویم.

وی با تأکید بر این‌که به جهت اهمیت و فضیلت‌های ماه رجب پیامبر اسلام این ماه را ماه خدا می‌دانند، خاطرنشان کرد: اگرچه ماه رجب جزو چهارماه حرام محسوب می‌شود بنابراین در راستای حرمت‌داری این ماه جنگیدن ممنوع و حرام اعلام‌شده اما ثواب و فضیلت روزه گرفتن در این ماه آن‌قدر سفارش و توصیه‌شده و خداوند برای آن وعده پاداش و ثواب داده است.

طباطبایی با اشاره به این‌که روزه گرفتن در ماه رجب بسیار ارزشمند است، یادآور شد: در خصوص اهمیت این ماه از حضرت موسی ابن جعفر(ع) نقل است که اگر کسی سه روز در ماه رجب روزه بگیرد بهشت بر آن واجب می‌شود و در روایت دیگر نیز داریم اگر فردی یک از ماه رجب را روزه بگیرد خداوند آتش دوزخ را از آن دور می‌کند.

وی ماه رجب را ماه استغفار و توبه دانست و گفت: این ماه بهترین زمان برای استغفار امت است که در احادیث و روایات به آن تأکید شده است.

امام‌جمعه کاشمر اصب و ریزش رحمت خداوند را از برکات ماه رجب عنوان کرد و ابراز داشت: خداوند باری‌تعالی در این ماه همانند باران رحمت‌هایش را بر سر بندگان می‌ریزد تا مؤمنان از آن بهره‌مند شوند.

طباطبایی با اشاره به نام‌گذاری سه روز از ماه مبارک رجب بنام ایام‌البیض بر شرکت مؤمنان به‌ویژه نسل جوان در اعتکاف تأکید کرد و افزود: اعتکاف که هم‌زمان با 13 رجب سالروز ولادت حضرت علی(ع) آغاز می‌شود یک عمل پسندیده و بهترین فرصت برای خلوت کردن با خداوند متعال و طلب مغفرت است و ضرورت دارد از این فرصت نهایت بهره و استفاده را ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *