امین التجار بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی کاشمر است

تهیه کننده مستند امین التجار:«امین التجار» بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی کاشمر است

امید عرب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، با بیان این مطلب اظهار کرد: با ساخت این فیلم مستند تلاش کردیم بخشی از هویت فرهنگی و تاریخ شفاهی کاشمر را به تصویر بکشیم و حافظ آن باشیم.

وی ادامه داد: حاج سیدمهدی رشتی حسینی ترشیزی ملقب به امین التجار واقف بزرگترین موقوفه دهه فاطمیه در خراسان رضوی است و این مستند شرحی بر زندگانی و موقوفه ایشان با نگاهی به تاریخ ترشیز کهن است.

عرب عنوان کرد: امین التجار مرد زمان شناسی بود و ایده ساخت این مستند به پاس ارج نهادن به شخصیت ایشان و قدردانی از کارهای نیک و پسندیده ای که ایشان انجام داده است ساخته و پرداخته شد، در واقع تلاش کردیم شخصیت ایشان احیا شود.

این تهیه‌کننده درخصوص زمان شروع ساخت این پروژه بیان کرد: این پروژه از اسفندماه سال 1395 آغاز شده و ساخت آن قریب به یکسال زمان برده است. مستند «امین التجار» در سه مقطع زمانی روایت می‌شود و در این مدت سه فاز تصویربرداری داشته‌ایم که فاز نخست آن در اسفند ماه 1395، فاز دوم در شهریور ماه 1396 و فاز سوم در آبان ماه 1396 انجام شده است.

وی افزود: تعداد لوکیشن‌های تصویربرداری بالغ بر 12 لوکیشن بوده که تصویربرداری این سکانس‌ها در شهرستان کاشمر، روستای قوژد و شهر یونسی شهرستان بجستان صورت پذیرفته است.

عرب عنوان کرد: در انتخاب عوامل اجرایی این پروژه دید و نگاهمان این بوده که از ظرفیت و توان افراد همین منطقه استفاده شود و در واقع بعد از اکران این فیلم مستند ظرفیت‌های بومی شکوفا شوند.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: اکران این فیلم مستند در روز های سه شنبه و چهارشنبه، اول و دوم اسفنددر شهرستان کاشمر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *