حفاظت از طبیعت و فضای سبز امری ضروری است

حفاظت از طبیعت و فضای سبز امری ضروری است

امام جمعه کاشمر بااشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در قرآن گفت: در آیاتی از کلام الله مجید آمده است که انسان را آفریدیم تا زمین را آباد کنند.

حجت الاسلام طباطبایی به داشتن آب‌وهوای سالم، بر ضرورت مراقبت و حفاظت از درختان تاکید و بیان کرد: با تبریک فرارسیدن 15 اسفند روز درختکاری و نام‌گذاری این روز در حقیقت به لحاظ توجه و اهمیت به مقوله ترویج و توسعه فرهنگ درختکاری در جامعه است.

وی با تأکید بر این‌که کاشت درخت در راستای ایجاد فضای سبز اقدامی ارزشمند برای داشتن فضای زندگی بانشاط و طبیعتی سرسبز و زیبا خاطرنشان کرد: فردی که اقدام به قطع یک درخت می‌کند در حقیقت جان انسانی را می‌گیرد به همین دلیل است که احیای یک درخت، احیای یک فرد است.

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه از رسانه ملی خواست که در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی کنند تا با کاشتن یک درخت به حفظ طبیعت کمک شود.

این روحانی مسئول افزود: توسعه فضای سبز علاوه بر جلوگیری از آلودگی هوا و فرسایش خاک موجب سرسبزی طبیعت و پاکیزه شدن هوا می‌شود.

امام جمعه کاشمر در پایان ضمن ابراز خرسندی از اینکه طرح خیرین در طبیعت نیز وجود دارد گفت: ما باید از دوران کودکی و نوجوانی فرزندان خود را با طبیعت آشنا و دوست کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *